Aplikacja umożliwia zbieranie danych kontaktowych osób potencjalnie zainteresowanych uzyskaniem dodatkowego finansowania (tzw. leady) i choć sama nie pozwala na przeprowadzenie całej procedury uzyskania pożyczki, to znacząco usprawnia proces. Do apki dostęp ma już 20 tys. listonoszy Poczty Polskiej (PP), a dzięki leadom pozyskanym za jej pośrednictwem udzielono już kredyty o łącznej wartość blisko 3 mln zł.

Czytaj więcej w: Kurierzy międzynarodowi: tak dobrze jeszcze nie było

– Projekt, który był od podstaw tworzony z naszym strategicznym partnerem Pocztą Polską, nabiera rozpędu. Pod koniec sierpnia, czyli po pierwszym miesiącu działania Mobilnego Bankowca, dzięki uzyskanym za pośrednictwem aplikacji leadów Bank Pocztowy udzielił kredytów o łącznej wartości ponad 300 tys. zł. Teraz dzięki Mobilnym Bankowcom wartość kredytów udzielonych z wykorzystaniem pozyskanych w ten sposób kontaktom wzrosła do 2,9 mln zł – mówi Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego.

Aplikacja daje klientom PP dostęp do produktów kredytowych Banku Pocztowego, doradcy finansowi Poczty pozyskują leady kredytowe, zaś listonosze zdobywają prowizję za pozyskanie kontaktu.

– Mobilny Bankowiec to przykład wykorzystywania synergii między Pocztą Polską i Bankiem Pocztowym. To jeden z elementów ułatwiających rozwój bankowości pocztowej w Polsce, tak popularnej także w Europie, między innymi we Francji i Szwajcarii – wskazuje Andrzej Bodziony, wiceprezes PP.