Rosną operatorzy automatów paczkowych, polscy konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe. – W ostatnim czasie byliśmy i wciąż jesteśmy świadkami stale rosnącej liczby placówek nadawczo-odbiorczych w całej Polsce. Zainteresowanie punktami odbioru rośnie nie tylko od strony konsumentów, ale też od strony właścicieli e-sklepów lub osób zarządzających procesami e-commerce – mówi Kamila Kowalska, dyrektor handlowy Sendit.
Czytaj więcej w: Polscy naukowcy przygotują rewolucyjne opakowanie do e-zakupów
Liderem, m.in. dzięki współpracy z sieciami partnerskich sklepów Żabka, jest w tym segmencie Poczta Polska (w sieci są też stacje Orlen, kioski i placówki pocztowe). Państwowy operator zapowiedział, że w tym roku do użytku zostanie oddanych 500 zewnętrznych automatów paczkowych, a w 2022 r. ich liczba wzrośnie do 2 tys.
W 2020 r. automaty paczkowe zyskały największą popularność dzięki marce InPost. – bezdotykowy odbiór przy użyciu aplikacji idealnie wpisał się w potrzeby konsumentów w tym szczególnym czasie. Firma cały czas powiększa liczbę dostępnych maszyn, tym samym budując swoją przewagę na rynku – aktualnie ma ich 20 tys. na terenie całej Polski – wskazuje Kowalska.
Czytaj więcej w: Kurierzy na prąd i w wynajmie