Grupa Raben zamknęła udany rok

Raben

Grupa zwiększyła przychody i wprowadza automatyzację procesów.

Grupa  Raben uznaje miniony rok za udany: osiągnęła przychody na poziomie 1,26 mld euro, o 5 proc. więcej w stosunku do 2019 roku. – Osiągnęliśmy dobre wyniki finansowe pomimo trudnej sytuacji na rynku – ocenia CEO Grupy Raben Ewald Raben. Zarządzana przez Janusza Anioła spółka Raben Logistics Polska wygenerowała największy przychód w Grupie Raben.

Czytaj więcej w: Allegro zbuduje centrum logistyczne

Wśród głównych branż obsługiwanych przez nią w 2020 r. znalazły się: żywność (30%), technologie konsumenckie (21%), automotive (17%), retail (12%) chemia (11%) oraz FMCG non-food (9%). W ramach europejskiej sieci logistycznej największą część usług świadczonych przez Grupę stanowił transport drogowy (66%), dalej logistyka kontraktowa (13%), FTL (8%), Fresh Logistics (8%), integrator procesów logistycznych (4%) oraz sea & air (1%).

Grupa zatrudnia 10 tys. osób i posiada ponad 150 własnych oddziałów w 13 krajach Europy (Polska, Niemcy, Holandia, Czechy, Słowacja, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Rumunia, Bułgaria oraz Włochy) dysponuje 1,2 mln mkw powierzchni magazynowych i każdego dnia na drogi wysyła ponad 8,5 tys. ciężarówek.

Automatyzacja w dużej skali

Pandemia i zamrożenie gospodarki przyspieszyła automatyzację. – Początkowo nowa sytuacja wywoływała wiele niepokojów, natomiast my zaczęliśmy się zastanawiać jakie szanse daje nowa rzeczywistość, co możemy zrobić lepiej, w jaki sposób możemy rozszerzyć portfolio naszych usług. W przypadku naszej firmy pandemia przyczyniła się do rozwoju cyfryzacji i digitalizacji procesów, min. przyspieszając budowanie logistyki w duchu paperless oraz wprowadzenie usługi PCD czyli potwierdzenia dostawy zdjęciem – ocenia Ewald Raben.

Czytaj więcej w: Geodis przejął Pekaes

Pandemia pokazała także, że praca zdalna na masową skalę i oparcie się w większym stopniu o nowe technologie jest nie tylko konieczne, ale i przynosi efekty. Grupa wprowadziła automatyzację procesów operacyjnych. – Klienci doceniają połączenia i wymiany danych z systemami operacyjnymi i platformami internetowymi typu myRaben. Bardzo sprawnie działa internetowa wycena transportów międzynarodowych w połączeniu z przesłaniem zlecenia na platformie tzw. myOffer – zapewnia dyrektor generalny Raben Logistics Polska Janusz Anioł.

Czytaj więcej w: FedEx zwalnia w Europie

Na Ukrainie spółka Raben Ukraine zrealizowała dostawę za pomocą elektronicznego listu przewozowego. Operacja zakończyła się pozytywną recenzją Inspektora Bezpieczeństwa Ukrtrans. W lipcu spółka w pełni zautomatyzowała proces przesyłania informacji do firm kurierskich, wprowadzając oprogramowanie Last Mile Connector – innowacyjne rozwiązanie dla infrastruktury magazynowej. Stało się ono częścią projektu integracji pomiędzy Warehouse Management System (WMS) Raben Ukraine a podobnym systemem jednego z kluczowych klientów.

Nowe inwestycje

W kwietniu Raben Logistics Polska przeniosła swój oddział w Olsztynie do nowej lokalizacji, a w czerwcu ruszyły pierwsze operacje w Adamowie, gdzie w Panattoni Park A2 firma prowadzi m.in. magazyn centralny dla Makro. W obiekcie o powierzchni 33 tys. mkw zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań, które podwyższają nie tylko wydajność procesu, ale i bezpieczeństwo pracowników. Działa w nim automatyczny system sortujący stworzony dzięki efektywnej współpracy z klientem operatora. Jest to jeden z pierwszych i najnowocześniejszych tego typu sorterów w Europie używanych w tzw. dużej logistyce – podkreśla rzeczniczka spółki Klaudyna Polanowska-Skrzypek. W drugiej połowie roku powstały również nowe obiekty na Śląsku – centrum dystrybucyjne w Rudzie Śląskiej o powierzchni 50 000 mkw oraz kolejne magazyny w Sosnowcu. W listopadzie firma uruchomiła także lokalizację w Legnicy, gdzie w wynajmowanym w Parku Panattoni Legnica obiekcie o powierzchni 11 000 mkw prowadzony jest dedykowany projekt logistyki kontraktowej dla Grupy Ahlers AG.

Czytaj więcej w: Rohlig Suus Logistics wszedł na siódmy rynek

Legnicki oddział pełni także ważną funkcję w sieci transportowej Grupy Raben, m.in. jako istotny punkt konsolidacji przesyłek w transporcie między Polską a Niemcami. To stąd codziennie w kierunku zachodniej granicy wyjeżdżają towary w ramach 39 połączeń, z czego aż 36 to trasy bezpośrednie do oddziałów Grupy Raben rozsianych po całych Niemczech.

Spółka Fresh Logistics Polska, specjalizująca się w logistyce produktów świeżych w temperaturze kontrolowanej, zainwestowała w hale magazynowe o łącznej powierzchni 16 tys. m2, w Wojanowie oraz Nowej Wsi Wrocławskiej.

Po zakończeniu inwestycji Fresh Logistics dysponuje łączną powierzchnią magazynową ponad 55 tys. mkw, przeznaczoną do składowania świeżych produktów spożywczych. Nowe inwestycje pozwalają na  magazynowanie towarów wymagających różnych zakresów temperatur od 0°C do +15°C oraz na realizację usług dodatkowych, m.in. takich jak co-packing czy etykietowanie. Ponadto, umożliwiają składowanie produktów mrożonych oraz wykonywanie operacji przeładunkowych jednostek kontenerowych. – Większość planowanych projektów została zrealizowana, utrzymaliśmy stabilność organizacyjną, a co najważniejsze wysoką jakość usług dla naszych klientów, czego najlepszym dowodem jest tegoroczny rekordowy wskaźnik NPS – podkreśla dyrektor generalny Fresh Logistics Polska Tomasz Olenderek.

Czytaj więcej w: Coraz krótsza droga do Chin

Transport całopojazdowy odczuł głęboką zapaść w pierwszej połowie roku, kiedy gwałtownie spadły ilości ładunków oraz znacznie zmalała dostępność kierowców na rynku.

Sprawniejszy transport

W 2020 roku  niemiecka spółka wdrożyła system transportowy BlueJay, który wspiera operacje transportowe w całej Grupie Raben.

Na rynku niemieckim kluczową rolę odgrywają bezpośrednie dzienne połączenia z innymi krajami grupy, szczególnie na linii Polska-Niemcy. Część połączeń między Polską a Niemcami realizowana jest w ramach serwisu 24h. Do takich połączeń należy np. uruchomiona w listopadzie 2020 bezpośrednia linia z Gądek do Mülheim-Kärlich, a także działająca od września 2020 linia Legnica – Kempten. Choć 18 połączeń między wspomnianymi krajami odbywa się w 24h, planowany jest dalszy rozwój sieci oraz optymalizacja procesu skracania czasu dostaw.

System połączeń drobnicowych Raben pomiędzy Niemcami a Polską to obecnie ponad 100 codziennych linii. Ważnym elementem tak rozwiniętej siatki jest ograniczenie przeładunków na terenie Niemiec – blisko 98% wolumenu z Polski trafia bezpośrednio do docelowych odbiorców przesyłek. W Rumunii Raben otworzył trzy nowe magazyny, na Węgrzech jeden.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektryki zbyt drogie dla poczty

DHL zaprzestanie produkcji elektrycznych podstawczaków nazywanych StreetScooter. Okazuje się, że elektryczne pojazdy ostatniej mili ...

E-handel spodziewa się w tym roku 40-procentowego wzrostu

Branża nastawia się na podobne do ubiegłorocznego tempo wzrostu. Nastroje w MSP stabilne. Ledwo ...

Rosja też ma zielony korytarz

Kierowcy nie podlegają kwarantannie, zniesione cło na żywność. Rosja wprowadziła od 20 marca „Zielony ...

Kierowcy ciężarówek nie podlegają kwarantannie

Kierowcy ciężarówek są zwolnieni z kwarantanny niezależnie od pojazdu jakim przekraczają granicę. Ministerstwo Infrastruktury ...

Szwajcarskie i austriackie koleje rozszerzają ofertę pociągów nocnych

Dzięki dopłatom koleje austriackie rozwijają europejską sieć nocnych połączeń kolejowych. Szwajcarskie koleje (SBB) oraz ...

TRAKO 2019 WIDEO | Michał Ruciński, Thales Polska: Superkarta dla pasażera

Drukowanie biletów papierowych to ogromny koszt. Trzeba myśleć o rozpowszechnieniu innych nośników, kartach w ...