Rohlig Suus Logistics wszedł na siódmy rynek

Polskie firmy wyszukują obiecujące rynki o niskich barierach wejścia. Rohlig Suus Logistics założył spółkę w Bukareszcie.

Publikacja: 31.12.2020 09:52

Rohlig Suus Logistics wszedł na siódmy rynek

Foto: logistyka.rp.pl

Spółka w Rumunii jest piątym – po Słowenii, Czechach, Węgrzech i Słowacji – zagranicznym podmiotem operatora, uruchomionym w ostatnich dwóch latach. To, poza Polską, jeden z rynków o największym potencjale gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. W ostatnich trzech latach łączna powierzchnia magazynowa w tym kraju wzrosła o blisko połowę, osiągając na koniec czerwca br. poziom 4,7 mln m.kw.

Czytaj więcej w: Znamy nowe warunki wykonywania przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii

Według szacunków firmy doradczej Colliers International, segment ten w najbliższych latach może wynieść nawet 8 mln m.kw. Tylko do końca tego roku oddanych do użytku ma zostać kolejne 300 tys. m.kw. powierzchni. – Decyzję o wejściu na rumuński rynek opieramy przede wszystkim na dogłębnej wieloletniej obserwacji i analizie. Wiążemy z nim duże nadzieje, ponieważ to największa po Polsce gospodarka w regionie CEE, w której chcemy świadczyć kompleksowe usługi – wyjaśnia członek zarządu Rohlig Suus Logistics Piotr Iwo Chmielewski.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy rozważają zaskarżenie rządu Francji za blokadę

Polskie firmy na rynku rumuńskim postrzegane są bardzo pozytywnie. – Ma to swoje źródło w tym, że polska reforma gospodarcza jest tam uważana za bardzo sprawnie przeprowadzoną i stanowi pewien wzór. Liczymy na to, że nasz polski rodowód i międzynarodowa sieć będą przepisem na sukces tłumaczy Chmielewski.

Grupa Rohlig Suus Logistics zatrudnia ponad 1700 osób w 30 oddziałach z siedzibą w siedmiu państwach (Polska, Rosja, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Rumunia) oraz zarządza ponad 250 tys. m kw. powierzchni magazynowej. W 2019 roku spółka osiągnęła 951 mln zł przychodu.

Czytaj więcej w: W przyszłym roku ostre podwyżki paliwa w Niemczech i Luksemburgu

Południowy kierunek rozwoju jest popularny wśród polskich firm. Od dekady węgierską spółkę ma JAS-FBG. Zatrudnia 24 osoby. – To na pewno jest dobra inwestycja. Spółka ma znacznie mniejszą skalę działania od polskiej centrali, ale doskonale realizuje postawione przed nią zadania – zapewnia prezes JAS-FBG Jarosław Domin. Dodaje, że nie ma planów wejścia na rynek rumuński.

Lider logistyki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Raben, jest obecny w Rumunii od 2016 roku, ma 7 lokalizacji, 80 pracowników, 10 tys. m kw. Oddział w Bułgarii Raben otworzył w 2019 roku. Łącznie spółka ma oddziały w 13 krajach regionu i 1,2 mln m kw. magazynów.

Spółka w Rumunii jest piątym – po Słowenii, Czechach, Węgrzech i Słowacji – zagranicznym podmiotem operatora, uruchomionym w ostatnich dwóch latach. To, poza Polską, jeden z rynków o największym potencjale gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. W ostatnich trzech latach łączna powierzchnia magazynowa w tym kraju wzrosła o blisko połowę, osiągając na koniec czerwca br. poziom 4,7 mln m.kw.

Czytaj więcej w: Znamy nowe warunki wykonywania przewozów samochodowych do Wielkiej Brytanii

Pozostało 80% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL