DP DHL inwestuje w elektryczne furgony

W tym roku setki, w najbliższych latach tysiące e-furgonów zasili operatora.

DHL Express powiększa flotę samochodów dostawczych o 100 sztuk Fiata E-Ducato, który jest w 100% elektryczny. Maksymalny zasięg to ponad 200 km. Wykorzystanie przez firmę elektrycznych pojazdów jest jednym z działań, które mają przybliżyć Grupę DPDHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Czytaj więcej w: Europejskie floty gotowe do elektryfikacji

Dodatkowo do 2030 roku DHL Express planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 elektrycznych pojazdów w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. – Do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania – podkreśla prezes zarządu DHL Express Polska Tomasz Buraś.

Czytaj więcej w: Kurierzy napędzają popyt na elektryki

DHL Express posiada w Europie 500 elektrycznych furgonetek, wykorzystywanych głównie w miastach, oraz 14 000 innych pojazdów. Ze względu na duże zapotrzebowanie klientów na międzynarodowe dostawy ekspresowe, firma spodziewa się, że jej europejska flota ostatniej mili do 2030 roku wzrośnie do około 20 000 samochodów dostawczych. Natomiast do końca bieżącej dekady 60% floty będzie napędzanych energią elektryczną. DHL Express, we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, pracuje nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie.

Czytaj więcej w: Akumulatory na 5-6 lat

DHL Parcel Polska powiększa swoją flotę samochodów dostawczych o pojazdy MAN eTGE. Pojazdy w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą dostarczyła firma Arval. – Do końca roku będziemy mieli około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500 – obiecuje wiceprezes ds. operacyjnych z DHL Bartłomiej Wnęk.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy przeciw monopolowi elektromobilności

MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Firma odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, które już służą kurierom. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 100 elektrycznych pojazdów dostawczych. – Najbardziej wygodna i przewidywalna pod względem kosztów opcja wejścia w elektromobilność to wynajem. Bez wpłaty własnej, z pełną obsługą i ubezpieczeniem auta, stały miesięczny koszt wynajmu a ryzyko wartości rezydualnej po stronie firmy wynajmującej – opisuje dyrektor generalny Arval Service Lease Polska Robert Antczak.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jelczem w Himalaje

Największe sukcesy polskich himalaistów przypadły na lata 70 i 80. Wyczyny były możliwe dzięki ...

Silne spadki sprzedaży opon

Wzrosła tylko sprzedaż opon przemysłowych. W pierwszym kwartale roku sprzedaż opon do samochodów osobowych ...

TRAKO 2019 | Kolej 4.0: między misją a efektywnością

Kolej musi stać się w Europie interoperacyjna i otworzyć rynki. Inaczej przegra z samochodami. ...

„To będzie jatka” — uważają spedytorzy na Wyspach

Niezależnie do tego, czy dojdzie do umowy Unii Europejskiej z Wielką Brytanią czy nie, ...

Speedmail wprowadza GPS online

Największy niezależny operator pocztowy rusza z innowacyjnym rozwiązaniem na rynku przesyłek listowych. Chodzi o ...

Naukowcy poszukają pod wodą metali do akumulatorów

Polskie instytuty naukowe zakupią statek badawczy do podmorskich poszukiwań. Resorty klimatu, szkolnictwa oraz infrastruktury ...