UPS stawia na autonomiczne ciężarówki

fo. TUSIMPLE

Amerykański koncern logistyczny, poprzez swoją spółkę UPS Ventures, zainwestował w startup TuSimple, który pracuje nad technologią autonomicznej jazdy. UPS przejął mniejszczościowy pakiet udziałów.

TuSimple prowadzi zaawansowane prace nad samojezdnymi pojazdami – w Arizonie testuje na drogach autonomiczne ciągniki. Jeśli udowodnią one swoją skuteczność i wydajność, UPS może wdrożyć je do swojej floty. Chodzi o tzw. 4. stopień autonomiczności pojazdu, w którym ciężarówka jest w stanie poruszać się całkowicie bez udziału kierowcy, jedynie z wykorzystaniem systemów sztucznej inteligencji i czujników. Ciągnik tego typu mógłby poruszać się więc bez obecności człowieka, sterowany jedynie przez komputer. W praktyce jednak 4. stopień autonomiczności wymaga obecności kierowcy, ale jedynie w celach bezpieczeństwa, aby przejął on kontrolę w razie potrzeby.

Podczas dotychczasowych, trwających od maja testów, UPS dostarczał ciężarówki z towarami dla TuSimple. Poruszały się one po północnych drogach USA, m.in. na trasie między Phoenix a Tucson w Arizonie. Inwestycja UPS w TuSimple nie jest więc przypadkiem. Obie firmy czuwają nad przebiegiem testów – monitorują pokonywaną odległość i czas podróży ciężarówek, analizują dane o bezpieczeństwie.

CZYTAJ TAKŻE: Ciężarówka sama zapłaci za tankowanie

Scott Price, członek zarządu UPS ds. strategii, tłumaczy, że inwestycja wpisuje się w plan podnoszenia efektywności sieci logistycznej koncernu. – Autonomiczne pojazdy wciąż mają przed sobą bariery prawne – zastrzega. TuSimple powstało w 2015 r. Firma testuje osiem ciężarówek. Eksperci ze startupu przekonują, że wdrożenie aut z technologią self-driving spowoduje, że koszty transportu towarów spadną nawet o 30 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe lokomotywy Lotosu

Lotos Kolej zakupił 6 elektrycznych lokomotyw Dragon 2 produkcji Newag. Wartość umowy leasingu to ...

Portowe inwestycje nie zwalniają tempa

Pomimo zawirowań spowodowanych pandemią, porty nie wycofują się z inwestycji, traktując ją jako epizod. ...

Kurierzy przygotowują się do zakazu wjazdu do miast

Strefy bezemisyjne zmuszą przedsiębiorców do zakupu elektrycznych pojazdów. Brytyjski oddział firmy kurierskiej DPD odbierze ...

Firmy transportowe rozczarowane pomocą

Przedsiębiorcy aby przetrwać domagają się zwrotu VAT, abolicji podatkowej oraz kredytów obrotowych. Udzielenie pożyczki ...

Przewoźnicy grożą blokadą granicy z Ukrainą

Na przejazd kierowcy czekają 3-4 dni. Po obu stronach granicy z Ukrainą stoi w ...

Potężne ładowarki zasilą ciężarówki

Ultraszybkie ładowarki Ekoenergetyki o mocach do 1500 kW dla ciężarówek i dostawczaków stworzą Network ...