Nie maleje popyt na magazyny ze strony firm logistycznych. Mocny rynek zachęca do inwestycji.

Jas-FBG zapowiada powiększenie powierzchni o 10 tys. m kw. na potrzeby magazynu przeładunkowego. – Dystrybucja krajowa i drobnica międzynarodowa stale rosną – stwierdza prezes Jas-FBG Jarosław Domin. Zauważa jednocześnie spadek zainteresowania całosamochodowymi przewozami w ruchu międzynarodowym.

Natomiast Grupa Delta Trans już wynajęła ponad 7 100 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w parku Hillwood Ruda Śląska. – Grupa Delta Trans poszukiwała nowych powierzchni magazynowych położonych blisko centrali firmy. Inwestycja Hillwood Ruda Śląska spełniała wymagania najemcy nie tylko pod kątem usytuowania, ale również możliwości szybkiego odbioru jednostki i rozpoczęcia operacji – wyjaśnia dyrektor w dziale powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Cresa Polska Jakub Kurek.

Do Grupy Delta Trans należą dwie spółki: Delta Trans Transporte oraz Delta Trans Logistik funkcjonujące na rynku usług transportowo-logistycznych już od trzydziestu lat. Siedziby obydwu spółek zlokalizowane są na terenie centrum logistycznego w Świętochłowicach, w którym Grupa Delta Trans dysponuje blisko 120 tys. mkw. nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych. – Zwiększa się różnorodność obsługiwanych przez nas towarów oraz portfolio klientów. Posiadamy 120 tys. mkw. powierzchni magazynowych własnych i zewnętrznych i jesteśmy gotowi do współpracy z kolejnymi partnerami biznesowymi – opisuje dyrektor logistyki i produkcji w Grupie Delta Trans Paweł Rzepka.

Konkurencyjny Pekaes ogłosił oddanie do użytku obiektu w Opolu przy ulicy Partyzanckiej 95. Do nowej lokalizacji przeniesiono również Oddział Pekaes Opole. – Potrzebowaliśmy większej powierzchni terminalowej w związku z szybko rosnącym popytem na usługi dystrybucji drobnicowej w tej części kraju. Nasz dotychczasowy terminal był już zbyt mały w stosunku do skali operacji realizowanych w Opolu – stwierdza prezes Pekaes Maciej Bachman. W tym roku spółka uruchomiła terminale w Białymstoku, Bydgoszczy, Kielcach, Legnicy, a 31 października w Opolu. Łącznie Pekaes posiada 19 terminali dystrybucyjnych. Spółka zapowiada kolejne inwestycje i dalszą rozbudowę krajowej sieci dystrybucyjnej już w styczniu przyszłego roku.

W największym centrum logistycznym Grupy Raben w podpoznańskim Robakowie powstała hala magazynowa wysokiego składowania o powierzchni 21 tys. mkw., mieszcząca 41 tys. palet. Powierzchnia centrum wzrosła do 120 tys. mkw. powierzchni magazynowej, z możliwością składowania 185 tys. palet i prawie 18 tys. mkw. powierzchni przeładunkowej (cross-dock) oraz 5000 mkw. powierzchni produkcyjnej. Inwestycja była możliwa m.in. dzięki kontynuacji i rozszerzeniu współpracy z firmą Henkel.

Raben Logistics Polska otworzył także oddział w Kielcach, w zespole magazynów zbudowanych przez Panattoni przy ul. Malików. Wcześniej Raben obecny był Starachowicach, ale obiekt stał się zbyt ciasny. W magazynie o powierzchni 5 tys. mkw. świadczone będą usługi transportowe i przeładunkowe.

Rohlig Suus Logistics otworzył we Wrocławiu obiekt magazynowo-przeładunkowy o powierzchni 15 tys. mkw. – Oddział Rohlig Suus Logistics we Wrocławiu funkcjonuje już 12 lat. Decyzja o zmianie siedziby na większą była podyktowana wzrostem biznesu, rosnącą liczbą przeładunków oraz chęcią zapewnienia jeszcze wyższej jakości dostaw – tłumaczydyrektor Oddziału Rohlig Suus Logistics we Wrocławiu Rafał Małek.

DB Schenker wynajął 8500 mkw. powierzchni logistycznej w parku magazynowym Panattoni Park Poznań VIII dla obsługi klienta z branży samochodowych części zamiennych. Ta sama spółka zmieniła także siedzibę oddziału wrocławskiego, przenosząc się na początku tego roku do magazynu w Nowej Wsi o powierzchni 9300 mkw.

Bartek Tulejko z M4 Real Estate

Popyt jest na poziomie nieco niższym niż w 2018 roku. Wynika to jednak ze struktury transakcji, która odzwierciedlała duże inwestycje gigantów e-commerce w Polsce w 2018. Spowolnienia nie widać.
Rozwój e-handlu nadal będzie napędzał popyt na powierzchnie magazynowe, jednak tylko w przypadku firm typu digital-native (takich które sprzedają przede wszystkich w kanale internetowym) jest łatwo oddzielić tę część popytu.
E-handel jest dla wielu firm jedynie nowym kanałem dystrybucji i jest zaspakajany bądź z magazynów które są wspólne dla wszystkich kanałów, bądź w ramach outsourcingu, przez operatorów logistycznych. Ci ostatni tworzą już ponad 40 proc. popytu na magazyny, ich udział w popycie w 2019 roku wzrastał.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

InPost rozwiezie paczki Alibaby

InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy ...

Nowe samochody dla GITD

W połowie roku inspektorzy otrzymają do dyspozycji 64 nowe furgony inspekcyjne. 27 września GITD ...

Niemcy wypowiedzieli wojnę handlową

Niemiecka regulacja uderza w podstawy Unii Europejskiej. Jestem za natychmiastowym zniesieniem obowiązku stosowania płacy ...

Rusza planowanie Centralnego Portu Komunikacyjnego

Spółka CPK otrzymała 18 lipca 2019 roku 300 mln zł dokapitalizowania ze Skarbu Państwa. ...

Nowe stacje LNG w Polsce

Już wkrótce powinno w Polsce działać 6 stacji LNG, a budowy kolejnych są w ...

Można odliczać VAT od kart

Odliczenie VAT od transakcji kartami paliwowymi jest możliwe przy dostawie towarów, ale nie usług. ...