Nie maleje popyt na magazyny ze strony firm logistycznych. Mocny rynek zachęca do inwestycji.

Jas-FBG zapowiada powiększenie powierzchni o 10 tys. m kw. na potrzeby magazynu przeładunkowego. – Dystrybucja krajowa i drobnica międzynarodowa stale rosną – stwierdza prezes Jas-FBG Jarosław Domin. Zauważa jednocześnie spadek zainteresowania całosamochodowymi przewozami w ruchu międzynarodowym.

Natomiast Grupa Delta Trans już wynajęła ponad 7 100 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w parku Hillwood Ruda Śląska. – Grupa Delta Trans poszukiwała nowych powierzchni magazynowych położonych blisko centrali firmy. Inwestycja Hillwood Ruda Śląska spełniała wymagania najemcy nie tylko pod kątem usytuowania, ale również możliwości szybkiego odbioru jednostki i rozpoczęcia operacji – wyjaśnia dyrektor w dziale powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Cresa Polska Jakub Kurek.

Do Grupy Delta Trans należą dwie spółki: Delta Trans Transporte oraz Delta Trans Logistik funkcjonujące na rynku usług transportowo-logistycznych już od trzydziestu lat. Siedziby obydwu spółek zlokalizowane są na terenie centrum logistycznego w Świętochłowicach, w którym Grupa Delta Trans dysponuje blisko 120 tys. mkw. nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych. – Zwiększa się różnorodność obsługiwanych przez nas towarów oraz portfolio klientów. Posiadamy 120 tys. mkw. powierzchni magazynowych własnych i zewnętrznych i jesteśmy gotowi do współpracy z kolejnymi partnerami biznesowymi – opisuje dyrektor logistyki i produkcji w Grupie Delta Trans Paweł Rzepka.

Konkurencyjny Pekaes ogłosił oddanie do użytku obiektu w Opolu przy ulicy Partyzanckiej 95. Do nowej lokalizacji przeniesiono również Oddział Pekaes Opole. – Potrzebowaliśmy większej powierzchni terminalowej w związku z szybko rosnącym popytem na usługi dystrybucji drobnicowej w tej części kraju. Nasz dotychczasowy terminal był już zbyt mały w stosunku do skali operacji realizowanych w Opolu – stwierdza prezes Pekaes Maciej Bachman. W tym roku spółka uruchomiła terminale w Białymstoku, Bydgoszczy, Kielcach, Legnicy, a 31 października w Opolu. Łącznie Pekaes posiada 19 terminali dystrybucyjnych. Spółka zapowiada kolejne inwestycje i dalszą rozbudowę krajowej sieci dystrybucyjnej już w styczniu przyszłego roku.

W największym centrum logistycznym Grupy Raben w podpoznańskim Robakowie powstała hala magazynowa wysokiego składowania o powierzchni 21 tys. mkw., mieszcząca 41 tys. palet. Powierzchnia centrum wzrosła do 120 tys. mkw. powierzchni magazynowej, z możliwością składowania 185 tys. palet i prawie 18 tys. mkw. powierzchni przeładunkowej (cross-dock) oraz 5000 mkw. powierzchni produkcyjnej. Inwestycja była możliwa m.in. dzięki kontynuacji i rozszerzeniu współpracy z firmą Henkel.

Raben Logistics Polska otworzył także oddział w Kielcach, w zespole magazynów zbudowanych przez Panattoni przy ul. Malików. Wcześniej Raben obecny był Starachowicach, ale obiekt stał się zbyt ciasny. W magazynie o powierzchni 5 tys. mkw. świadczone będą usługi transportowe i przeładunkowe.

Rohlig Suus Logistics otworzył we Wrocławiu obiekt magazynowo-przeładunkowy o powierzchni 15 tys. mkw. – Oddział Rohlig Suus Logistics we Wrocławiu funkcjonuje już 12 lat. Decyzja o zmianie siedziby na większą była podyktowana wzrostem biznesu, rosnącą liczbą przeładunków oraz chęcią zapewnienia jeszcze wyższej jakości dostaw – tłumaczydyrektor Oddziału Rohlig Suus Logistics we Wrocławiu Rafał Małek.

DB Schenker wynajął 8500 mkw. powierzchni logistycznej w parku magazynowym Panattoni Park Poznań VIII dla obsługi klienta z branży samochodowych części zamiennych. Ta sama spółka zmieniła także siedzibę oddziału wrocławskiego, przenosząc się na początku tego roku do magazynu w Nowej Wsi o powierzchni 9300 mkw.

Bartek Tulejko z M4 Real Estate

Popyt jest na poziomie nieco niższym niż w 2018 roku. Wynika to jednak ze struktury transakcji, która odzwierciedlała duże inwestycje gigantów e-commerce w Polsce w 2018. Spowolnienia nie widać.
Rozwój e-handlu nadal będzie napędzał popyt na powierzchnie magazynowe, jednak tylko w przypadku firm typu digital-native (takich które sprzedają przede wszystkich w kanale internetowym) jest łatwo oddzielić tę część popytu.
E-handel jest dla wielu firm jedynie nowym kanałem dystrybucji i jest zaspakajany bądź z magazynów które są wspólne dla wszystkich kanałów, bądź w ramach outsourcingu, przez operatorów logistycznych. Ci ostatni tworzą już ponad 40 proc. popytu na magazyny, ich udział w popycie w 2019 roku wzrastał.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fabryki ciężarówek nie staną

Z miesięcznym opóźnieniem ruszyła produkcja kart warsztatowych do inteligentnych tachografów. Zniknęło więc niebezpieczeństwo wstrzymania produkcji ...

Ciężarówki mogą poruszać się w Wielką Sobotę

Ministerstwo Infrastruktury zniosło zakaz tylko na jeden dzień. Przewoźnicy uważają, że transport powinien być ...

Poczta zaopatrzy szpitale i policję

Państwowy operator zaangażował się w akcje pomocy dla szpitali, przychodni, policji oraz straży granicznej, ...

Drony wlatują do firm. Logistykę czeka rewolucja

Fabryka Seata zaczęła używać bezzałogowców do dostaw podzespołów z oddalonego o 4 km magazynu. Biznes ...

Zbyt wylewne powitanie w Dubaju. Pasażer ranny

Podczas powitania saudyjskiej linii Saudia na lotnisku w Dubaju maszyna została uszkodzona. Strumień wody ...

Indyjski Jet Airways bliski uziemienia

Jeszcze niedawno Jet Airways były uważane za poważną konkurencję dla Air India. Dzisiaj mało ...