InPost rozwiezie paczki Alibaby

InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba.

Publikacja: 21.11.2019 12:10

InPost rozwiezie paczki Alibaby

Foto: logistyka.rp.pl

Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w paczkomatach InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu. Jeśli wartość zakupu przekracza 5dol. przesyłka towaru za pośrednictwem InPost jest za darmo.

Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta i jest on w czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce. – Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost polskiego rynku e-commerce, a jednym z naszych kluczowych priorytetów jest poprawa logistyki dla polskich klientów – tłumaczy Senior Operation Manager w AliExpress powiedział Gary Topp.

Czytaj też: http://Paczkomaty wchodzą do aplikacji

Dla InPost chińska platforma zakupowa może stać się jednym z kluczowych klientów. – Przewidujemy znaczne zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez nas przesyłek, który i tak rośnie ponad dwukrotnie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce – potwierdza prezes InPost Rafał Brzoska.

Dodaje, że 52 proc. kupujących w Internecie deklaruje paczkomaty jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru, natomiast 61 proc. kupujących stwierdza, że możliwość odbioru w Paczkomacie wśród oferowanych możliwości dostaw e-sklepów najbardziej zachęca ich do zakupów przez Internet.

Spółka kontrolowana przez amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR ma w Polsce ponad 5 tys. paczkomatów. Odsetek klientów wybierających paczkomaty InPost sięga w dużych miastach 81 proc. i 77 proc. w średnich. Wśród mieszkańców wsi wynosi 71 proc., w  miasteczkach 74 proc.

Czytaj też: http://Kolejna nowa sortownia Poczty Polskiej

Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – 65 proc., a powyżej 60 lat 58 proc. Klienci mogą odebrać paczkę posługując się aplikacją operatora. Wg raportu serwisu Furgonetka.pl paczkomaty InPost są najczęściej oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych.

Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w paczkomatach InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu. Jeśli wartość zakupu przekracza 5dol. przesyłka towaru za pośrednictwem InPost jest za darmo.

Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta i jest on w czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce. – Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost polskiego rynku e-commerce, a jednym z naszych kluczowych priorytetów jest poprawa logistyki dla polskich klientów – tłumaczy Senior Operation Manager w AliExpress powiedział Gary Topp.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO