Reklama
Rozwiń
Reklama

Poczta Polska z rekordem. Nowe trend na rynku paczek

Publikacja: 07.01.2020 12:52

Poczta Polska z rekordem. Nowe trend na rynku paczek

Foto: logistyka.rp.pl

Nie dostawy kurierem „pod drzwi”, lecz odbiór własny w punkcie – to najszybciej rosnący trend na rynku KEP (kurier-ekspres-paczka). Dowodzą tego statystki z Poczty Polskiej (PP), która w każdym miesiącu 2019 r. obsłużyła ponad milion przesyłek w swojej sieci odbioru w punkcie. Trafiła tam co trzecia doręczana przez państwowego operatora paczka. Oznacza to, że klienci państwowej spółki odebrali w tej sieci dwa razy więcej przesyłek niż rok wcześniej.

Liczba przesyłek doręczanych przez PP do odbioru w punkcie, czyli placówce pocztowej lub współpracującej sieci sklepów, czy stacji (np. Żabka, Orlen, kioski Ruchu), w minionym roku podwoiła się, a wysoką dynamikę widać było szczególnie w szczycie przedświątecznym, kiedy w dwóch pierwszych tygodniach grudnia klienci odebrali w punktach tyle paczek, ile przez cały listopad.

– Sieć odbioru w punkcie zaczęliśmy budować w 2015 r. wspólnie z partnerami, w sumie to już 12 tys. miejsc. Prowadzimy rozmowy, aby dodawać kolejne wygodne dla klienta punkty na pocztowej mapie click&collect – komentuje Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty.

Statystyki wskazują, że klienci odbierają aż 85 proc. przesyłek w dniu dostarczenia ich do punktu. Coraz częściej korzystanie z usługi mierzone jest w sekundach, dla przykładu średni czas obsługi osoby odbierającej paczkę w sklepie Żabka wynosi 35 s. W grudniu 2019 r. ponad 40 proc. odbiorów w punkcie zostało zrealizowanych właśnie w Żabkach.

Czytaj więcej w: http://Kurierzy nie do zastąpienia

Reklama
Reklama

PP podaje, że niemal 75 proc. punktów odbioru czynnych jest do późnych godzin nocnych, a część także przez całą dobę siedem dni w tygodniu. Sieć uzupełniają specjalne automaty. PP udostępnia 200 tego typu maszyn, zlokalizowanych w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych, oraz w marketach Biedronka.

Najbardziej tradycyjna metoda, czyli usługa kurierska tylko częściowo wypełnia potrzeby klientów. Coraz częściej nie mamy możliwości, by czekać cały dzień aż do naszych drzwi zapuka kurier z przesyłką. Wolimy sami decydować gdzie i kiedy odbierzemy swoje zakupy – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Nie dostawy kurierem „pod drzwi”, lecz odbiór własny w punkcie – to najszybciej rosnący trend na rynku KEP (kurier-ekspres-paczka). Dowodzą tego statystki z Poczty Polskiej (PP), która w każdym miesiącu 2019 r. obsłużyła ponad milion przesyłek w swojej sieci odbioru w punkcie. Trafiła tam co trzecia doręczana przez państwowego operatora paczka. Oznacza to, że klienci państwowej spółki odebrali w tej sieci dwa razy więcej przesyłek niż rok wcześniej.

Reklama
Logistyka Kontraktowa
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Logistyka Kontraktowa
Rumunia, nowa ziemia obiecana
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Reklama
Reklama