Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce

Poczta Polska przekroczyła barierę miliarda złotych przychodu z obsługi rynku e-handlu.

Publikacja: 28.01.2020 10:20

Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce

Foto: logistyka.rp.pl

Rok 2019 był rekordowy dla Poczty Polskiej pod względem liczby obsłużonych paczek i przesyłek kurierskich. – W ubiegłym roku przychody z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld złotych. Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek na poziomie 18,6 proc. to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku  zaznacza wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Wysoki wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. Najbardziej pracowity dla pocztowców był okres tuż przed Bożym Narodzeniem, czyli drugi i trzeci tydzień grudnia. W porównaniu z rokiem 2018, w ostatnim przedświątecznym tygodniu Poczta obsłużyła o 40 proc. paczek więcej. Zgodnie z przewidywaniami, rekord dzienny zanotowano 16 grudnia.  Po tym terminie liczba przesyłek KEP spadła, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z pierwszej połowy stycznia 2020 roku pokazują, że liczby przesyłek e-commerce dorównują tym z listopada ubiegłego roku. Według ekspertów na ten wynik złożyły się przede wszystkim wyprzedaże oraz zwroty.

Czytaj więcej w: http://Poczta Polska z rekordem. Nowe trend na rynku paczek

Poczta, przygotowując się do obsługi rosnącej liczby przesyłek, powiększyła w 2019 roku powierzchnię sortowni o 23 tys. m kw., a do obsługi w szczycie przedświątecznym zatrudniła dodatkowo ponad 4 tys. osób, z czego ponad 2,3 tys. na umowy o pracę i  ponad 1,7 tys. na umowy zlecenia.

Największe wzrosty Poczta Polska odnotowała w punktach odbioru (pocztowych i partnerskich). W 2019 roku do pocztowej sieci click&collect trafiała co czwarta paczka obsłużona przez Pocztę Polską, a w grudniu już co trzecia. W porównaniu z 2018 rokiem, popularność punktów odbioru znacząco wzrosła, a liczba paczek doręczanych w ten sposób podwoiła się.

Czytaj więcej w: Jedenasta sortownia InPost

W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe Ruch) udostępnia 12 tys. punktów odbioru oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych.

Rok 2019 był rekordowy dla Poczty Polskiej pod względem liczby obsłużonych paczek i przesyłek kurierskich. – W ubiegłym roku przychody z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld złotych. Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek na poziomie 18,6 proc. to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku  zaznacza wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Wysoki wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. Najbardziej pracowity dla pocztowców był okres tuż przed Bożym Narodzeniem, czyli drugi i trzeci tydzień grudnia. W porównaniu z rokiem 2018, w ostatnim przedświątecznym tygodniu Poczta obsłużyła o 40 proc. paczek więcej. Zgodnie z przewidywaniami, rekord dzienny zanotowano 16 grudnia.  Po tym terminie liczba przesyłek KEP spadła, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z pierwszej połowy stycznia 2020 roku pokazują, że liczby przesyłek e-commerce dorównują tym z listopada ubiegłego roku. Według ekspertów na ten wynik złożyły się przede wszystkim wyprzedaże oraz zwroty.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Logistyka Kontraktowa
Zapraszamy na Spotkanie Liderów Branży TSL