Na podstawie umowy z firmą ING Lease Poczta wprowadzi w dwóch transzach 1 028 samochodów o dmc do 3,5 t. Połowa z nich zostanie dostarczona do końca roku, druga część w pierwszym kwartale 2021. Zamówione samochody marki Peugeot mają ładowność od 0,5 t do 1,7 t. To jeden z największych kontraktów leasingowych w historii polskiego leasingu.
– Rozwój logistyki jest kluczowy dla działalności biznesowej Poczty Polskiej. Szczególnie teraz, kiedy przygotowujemy się do piku przedświątecznego, ważne jest dla nas zapewnienie sprawnego transportu do obsługi przesyłek dynamicznie rosnącego ryku eCommerce – wyjaśnia prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
Czytaj więcej w: Elektryczne furgony Mercedesa dla Amazona
Ponadto do końca roku PKO Leasing dostarczy Poczcie 18 aut ciężarowych marki Iveco o ładowności do 8 t, pozostałe 25 ciężarówek dołączy do floty pocztowej w I kwartale 2021 roku. Zamówione samochody będą miały nadwozie typu furgon wyposażone w platformy załadunkowe o ładowności do 4,5 t oraz do 8 ton. – Modernizacja floty jest odpowiedzią Poczty na stały trend wzrostu liczby paczek. Nowoczesne auta to nie tylko większa efektywność transportu, czy optymalizacja kosztów, ale także wygoda dla użytkujących je kierowców – dodaje wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.
Czytaj więcej w: Logistyka korzysta z boomu w e-handlu