XPO Logistics dzieli się na dwie części

Amerykański gigant logistyczny XPO Logistics podzieli się na dwie części: transportu drobnicowego oraz logistyki kontraktowej.

Publikacja: 07.12.2020 10:43

XPO Logistics dzieli się na dwie części

Foto: logistyka.rp.pl

Dotychczasowi udziałowcy otrzymają akcje obu spółek. Będą one notowane na giełdzie nowojorskiej. XPORemainCo zajmie się transportem drobnicowym oraz spedycją samochodową, natomiast specjalizacją NewCo będzie logistyka kontraktowa. Spółka NewCo zostanie drugą co do wielkości na świecie oferującą usługi logistyki kontraktowej. Podział zostanie przeprowadzony w drugiej połowie 2021 roku.

Czytaj więcej w: Coraz krótsza droga do Chin

Bradley Jackobs, właściciel XPO Logistics będzie prezesem rady nadzorczej i dyrektorem XPOremainCo, zaś w NewCo zostanie prezesem rady nadzorczej. Jacobs tłumaczy, że podział pozwoli inwestorom na łatwiejszą orientację w funkcjonowaniu spółek i zwiększenie wyceny giełdowej obu nowych podmiotów.

Czytaj więcej w: Logistycy są gotowi dostarczyć szczepionki

Logistyczny gigant XPO w listopadzie zamierzał sprzedać europejską część za 4,5 mld dol., ale główny zainteresowany, Blackstone Group, odrzucił tę ofertę jako zbyt wysoką. Przychody części transportowej europejskiej spółki sięgnęły w trzech pierwszych kwartałach roku 1,8 mld dol., zaś logistyki kontraktowej w tym samym okresie 2,7 mld dol.

Europejska spółka XPO powstała w znacznej części na bazie Norbert Dentressangle. Tę francuską spółkę XPO przejęło w 2015 roku za 3,2 mld euro.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

Łączne przychody XPO Logistics w 2019 roku wyniosły 16,9 mld dol., zysk EBITDA 1,7 mld dol., zysk netto 0,4 mld dol. przy zadłużeniu 4,7 mld dol. W trzecim kwartale br. przychód sięgnął 4,2 mld dol., EBITDA 0,4 mld dol., zysk netto 0,08 mld dol.

XPO prowadzi działalność transportową w 17 krajach, zatrudnia 38 tys. osób w 724 lokalizacjach. Działalność logistyki kontraktowej odbywa się w 27 krajach, w 766 lokalizacjach w których pracuje 58 tys. osób.

Dotychczasowi udziałowcy otrzymają akcje obu spółek. Będą one notowane na giełdzie nowojorskiej. XPORemainCo zajmie się transportem drobnicowym oraz spedycją samochodową, natomiast specjalizacją NewCo będzie logistyka kontraktowa. Spółka NewCo zostanie drugą co do wielkości na świecie oferującą usługi logistyki kontraktowej. Podział zostanie przeprowadzony w drugiej połowie 2021 roku.

Czytaj więcej w: Coraz krótsza droga do Chin

Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL