Kalifornia ukarała Amazona

Podwykonawca płacił pracownikom zaniżone stawki, odpowie Amazon.

Publikacja: 12.03.2021 10:49

Kalifornia ukarała Amazona

Foto: Fot. Robert Przybylski

Kalifornijska urząd nałożył 6,4 mln dol. kary na Amazona oraz jego podwykonawcę usług doręczeń za nieprawidłowe naliczanie wynagrodzeń od kwietnia 2018 do stycznia 2020 roku, podaje multichennelmerchant.com.

Czytaj więcej w: Dla DPD pandemia jest żyłą złota

Urząd uważa, że kierowcy byli nieprawidłowo wynagradzani za wydłużone godziny pracy, a na dodatek często nie mieli przerwy na posiłki. California Department of Industrial Relations wymienił Amazona oraz podwykonawcę Green Messengers. Obie firmy odwołały się od wyroku. – Komisarz ds. pracy w Kalifornii prowadzi dochodzenie w sprawie niezależnej firmy, z którą współpracowaliśmy, jako Amazon. Nie wiedzieliśmy o tym dochodzeniu i odwołujemy się od wyroku zaznacza Leah Seay, rzecznik Amazon.

Czytaj więcej w: Amazon: możemy wydrukować nawet jedną książkę

Z naliczonej kary, 5,3 mln należy się 718 kierowcom. Urząd uważa, że kierowcy otrzymywali wynagrodzenie poniżej minimalnego i pracodawca ma zwrócić pracownikom różnice wraz z odsetkami. Urząd wyliczył, że z powodu dużej liczby przesyłek kierowcy musieli pracować czasem ponad 11 godzin dziennie i nie mieli czasu na przerwy obiadowe.

Według prawa kalifornijskiego, zleceniodawca jest odpowiedzialny za naruszenia prawa popełnione przez podwykonawców.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach