DP DHL inwestuje w elektryczne furgony

W tym roku setki, w najbliższych latach tysiące e-furgonów zasili operatora.

Publikacja: 23.04.2021 11:55

DP DHL inwestuje w elektryczne furgony

Foto: logistyka.rp.pl

DHL Express powiększa flotę samochodów dostawczych o 100 sztuk Fiata E-Ducato, który jest w 100% elektryczny. Maksymalny zasięg to ponad 200 km. Wykorzystanie przez firmę elektrycznych pojazdów jest jednym z działań, które mają przybliżyć Grupę DPDHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Czytaj więcej w: Europejskie floty gotowe do elektryfikacji

Dodatkowo do 2030 roku DHL Express planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 elektrycznych pojazdów w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. – Do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania – podkreśla prezes zarządu DHL Express Polska Tomasz Buraś.

Czytaj więcej w: Kurierzy napędzają popyt na elektryki

DHL Express posiada w Europie 500 elektrycznych furgonetek, wykorzystywanych głównie w miastach, oraz 14 000 innych pojazdów. Ze względu na duże zapotrzebowanie klientów na międzynarodowe dostawy ekspresowe, firma spodziewa się, że jej europejska flota ostatniej mili do 2030 roku wzrośnie do około 20 000 samochodów dostawczych. Natomiast do końca bieżącej dekady 60% floty będzie napędzanych energią elektryczną. DHL Express, we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, pracuje nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie.

Czytaj więcej w: Akumulatory na 5-6 lat

DHL Parcel Polska powiększa swoją flotę samochodów dostawczych o pojazdy MAN eTGE. Pojazdy w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą dostarczyła firma Arval. – Do końca roku będziemy mieli około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach będzie ich już ponad 500 – obiecuje wiceprezes ds. operacyjnych z DHL Bartłomiej Wnęk.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy przeciw monopolowi elektromobilności

MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Firma odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, które już służą kurierom. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 100 elektrycznych pojazdów dostawczych. – Najbardziej wygodna i przewidywalna pod względem kosztów opcja wejścia w elektromobilność to wynajem. Bez wpłaty własnej, z pełną obsługą i ubezpieczeniem auta, stały miesięczny koszt wynajmu a ryzyko wartości rezydualnej po stronie firmy wynajmującej – opisuje dyrektor generalny Arval Service Lease Polska Robert Antczak.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach