Wyścig Poczty z InPostem

Coraz więcej przesyłek odbierana w punktach i paczkomatach.

Publikacja: 16.08.2021 08:12

Wyścig Poczty z InPostem

Foto: Fot. Poczta Polska

W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioruPocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%.

Klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji ponad 15 tys. punktów odbioru przesyłek, zarówno w ramach największej w kraju własnej sieci, jak i sieci partnerskich: Żabka, Orlen, Ruch, Biedronka, ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. – Poczta Polska nawiązuje współpracę z partnerami biznesowymi, intensywnie pracując nad rozbudową największej w Polsce sieci punktów odbioru przesyłek, do której trafia obecnie co piąta paczka z zakupami internetowymi – podkreśla wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony. Do końca 2022 roku liczba ta wzrośnie do 20 tys.

35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%), z czego najwięcej obejmuje placówki pocztowe i sklepy grupy Eurocash (ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum).

Do końca 2022 roku Poczta Polska udostępni także kolejne 2000 automatów paczkowych.

W ponad 700 placówkach pocztowych działają okienka typu fast track z oznaczeniem „Paczk@ w punkt”, w których klienci mogą sprawnie odebrać paczkę w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz wysyłać paczkę (dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi „Elektroniczny Nadawca”, bądź aplikacji „Nadaj przesyłkę”).

Największy w Polsce gracz na rynku dostaw kurierskich, InPost, ma ponad 13 tys. paczkomatów i stawiał blisko tysiąc automatów miesięcznie.

W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioruPocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%.

Klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji ponad 15 tys. punktów odbioru przesyłek, zarówno w ramach największej w kraju własnej sieci, jak i sieci partnerskich: Żabka, Orlen, Ruch, Biedronka, ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. – Poczta Polska nawiązuje współpracę z partnerami biznesowymi, intensywnie pracując nad rozbudową największej w Polsce sieci punktów odbioru przesyłek, do której trafia obecnie co piąta paczka z zakupami internetowymi – podkreśla wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony. Do końca 2022 roku liczba ta wzrośnie do 20 tys.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach