W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioruPocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%.

Klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji ponad 15 tys. punktów odbioru przesyłek, zarówno w ramach największej w kraju własnej sieci, jak i sieci partnerskich: Żabka, Orlen, Ruch, Biedronka, ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. – Poczta Polska nawiązuje współpracę z partnerami biznesowymi, intensywnie pracując nad rozbudową największej w Polsce sieci punktów odbioru przesyłek, do której trafia obecnie co piąta paczka z zakupami internetowymi – podkreśla wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony. Do końca 2022 roku liczba ta wzrośnie do 20 tys.

35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%), z czego najwięcej obejmuje placówki pocztowe i sklepy grupy Eurocash (ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum).

Do końca 2022 roku Poczta Polska udostępni także kolejne 2000 automatów paczkowych.

W ponad 700 placówkach pocztowych działają okienka typu fast track z oznaczeniem „Paczk@ w punkt”, w których klienci mogą sprawnie odebrać paczkę w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz wysyłać paczkę (dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi „Elektroniczny Nadawca”, bądź aplikacji „Nadaj przesyłkę”).

Największy w Polsce gracz na rynku dostaw kurierskich, InPost, ma ponad 13 tys. paczkomatów i stawiał blisko tysiąc automatów miesięcznie.