InPost rośnie szybciej niż rynek i zapowiada dalsze rekordowe wyniki

Przynoszą wyniki umowy z dużymi sklepami internetowymi oraz szybka rozbudowa paczkomatów, które zstępują inne rodzaje doręczeń.

Publikacja: 01.09.2022 10:00

InPost rośnie szybciej niż rynek i zapowiada dalsze rekordowe wyniki

InPost

Foto: InPost

InPost zanotował w II kwartale wzrost przychodów o 97,8% do 1 696,5 mln zł. Pomimo presji inflacyjnej skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% do 511 mln zł. 

Spółka odnotowała także rekordowy wzrost ilości przesyłek, znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, dostarczając w II kwartale 179,9 mln przesyłek, więcej o 73%.  

Czytaj więcej

Gala Liderów Logistyki 2022 i rozdanie nagród za nami!

W II kwartale w Polsce Grupa osiągnęła całkowity wzrost ilości obsłużonych przesyłek o 20%, przy wzroście rynku o 7%, we Francji wzrost wyniósł 7%, przy spadku rynku aż o 24%, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł aż 225% – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7%.

Prezes InPost Rafał Brzoska oczekuje w kolejnych kwartałach równie dobrych wyników operacyjnych. – Paczkomaty są najefektywniejszym sposobem dostarczania przesyłek i odbioru zwrotów, zaś handel internetowy pozwala wyławiać najlepsze okazje więc na przyszłość patrzę z umiarkowanym optymizmem – stwierdza Brzoska.

Podkreśla, że w tym roku firma nie planuje podwyżek cen usług. – Jeśli koszty energii i pracy w 2023 roku będą rosły, nie wyobrażam sobie, by jakikolwiek podmiot logistyczny nie przełożył tego wzrostu na konsumentów – dodaje Brzoska. 

InPost we wszystkich krajach intensywnie rozwijał swoją sieć maszyn, w II kwartale zainstalowanych zostało prawie 2 000 nowych urządzeń i na koniec kwartału było ich ponad 24 tys., w tym: 18 418 w Polsce (+12% w porównaniu do końca 2021 roku), 1 012 (+223% w porównaniu do końca 2021 roku) we Francji i 3 935 (+25% w porównaniu do końca 2021 roku) w Wielkiej Brytanii. 

Czytaj więcej

Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL

W Polsce uruchomiono pierwszy Paczkomat bezekranowy, a we Francji postawiono pierwszy Paczkomat InDoor. Na koniec roku w Polsce będzie 20 tys. paczkomatów. Wszystkie są produkowane w Polsce, w otwartej w ub.r. fabryce. 

Dużą dynamikę wzrostu przychodów Brzoska tłumaczy podpisanymi umowami z firmami handlu internetowego. Vinted odpowiada za ponad 18 proc. przychodów grupy, Allegro za 16 proc. Duży wzrost obrotów w Wielkiej Brytanii wynika m.in. z zaoferowania e-sklepom zwrotów. 

Wzrost napędzi także fulfillment, a wzorem jest umowa z Modivo. – Chcemy rozwijać tę usługę. Kontrakt z Modivo to przypieczętowania wysiłków. Od 2 lat testowaliśmy fulfillment. Dzięki umowie zapewnimy Modivo szybkość dostawy co jest najważniejszym parametrem. InPost to jedyna oferta (może poza Amazonem) z której skorzystać mogą wszyscy handlowcy. Kompletacja zamówień następuje przy naszej sortowni więc nawet późno złożone zamówienie pakowane i wysyłane są jeszcze tego samego dnia – opisuje Brzoska. 

Spółka zapewnia, że działalność w Wielkiej Brytanii stanie się w kolejnych kwartałach dochodowa. 

Czytaj więcej

Drogi prąd podniesie ceny żywności

InPost działa w 9 krajach, ale aplikacja InPost dopiero jest tam wprowadzana. W Wielkiej Brytanii już działa pierwsza wersja apki i tam firma skupiła się na zwrotach bez etykiet. Nadawanie z paczkomatu do paczkomatu i funkcje znane w Polsce pojawią się do końca roku. – Kluczowa jest Francja, tam aplikacja zostanie uruchomiona za 2 miesiące. Francja to 40 proc. przychodów grupy i 10 mln użytkowników – wskazuje Brzoska. 

InPost zanotował w II kwartale wzrost przychodów o 97,8% do 1 696,5 mln zł. Pomimo presji inflacyjnej skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% do 511 mln zł. 

Spółka odnotowała także rekordowy wzrost ilości przesyłek, znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, dostarczając w II kwartale 179,9 mln przesyłek, więcej o 73%.  

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Praca w logistyce
Rola kierowcy w procesie logistycznym
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Magazyny
Jak zazielenić 25 kilometrów kwadratowych?
Szynowy
Wnioski dla transportu kolejowego po powojnie na Ukrainie
Elektromobilność
Zeroemisyjny łańcuch dostaw
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Produkty i Usługi
UPS umacnia się w dystrybucji leków
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście