InPost rośnie szybciej niż rynek i zapowiada dalsze rekordowe wyniki

Przynoszą wyniki umowy z dużymi sklepami internetowymi oraz szybka rozbudowa paczkomatów, które zstępują inne rodzaje doręczeń.

Publikacja: 01.09.2022 10:00

InPost rośnie szybciej niż rynek i zapowiada dalsze rekordowe wyniki

InPost

Foto: InPost

InPost zanotował w II kwartale wzrost przychodów o 97,8% do 1 696,5 mln zł. Pomimo presji inflacyjnej skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% do 511 mln zł. 

Spółka odnotowała także rekordowy wzrost ilości przesyłek, znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, dostarczając w II kwartale 179,9 mln przesyłek, więcej o 73%.  

Czytaj więcej

Gala Liderów Logistyki 2022 i rozdanie nagród za nami!

W II kwartale w Polsce Grupa osiągnęła całkowity wzrost ilości obsłużonych przesyłek o 20%, przy wzroście rynku o 7%, we Francji wzrost wyniósł 7%, przy spadku rynku aż o 24%, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł aż 225% – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7%.

Prezes InPost Rafał Brzoska oczekuje w kolejnych kwartałach równie dobrych wyników operacyjnych. – Paczkomaty są najefektywniejszym sposobem dostarczania przesyłek i odbioru zwrotów, zaś handel internetowy pozwala wyławiać najlepsze okazje więc na przyszłość patrzę z umiarkowanym optymizmem – stwierdza Brzoska.

Podkreśla, że w tym roku firma nie planuje podwyżek cen usług. – Jeśli koszty energii i pracy w 2023 roku będą rosły, nie wyobrażam sobie, by jakikolwiek podmiot logistyczny nie przełożył tego wzrostu na konsumentów – dodaje Brzoska. 

InPost we wszystkich krajach intensywnie rozwijał swoją sieć maszyn, w II kwartale zainstalowanych zostało prawie 2 000 nowych urządzeń i na koniec kwartału było ich ponad 24 tys., w tym: 18 418 w Polsce (+12% w porównaniu do końca 2021 roku), 1 012 (+223% w porównaniu do końca 2021 roku) we Francji i 3 935 (+25% w porównaniu do końca 2021 roku) w Wielkiej Brytanii. 

Czytaj więcej

Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL

W Polsce uruchomiono pierwszy Paczkomat bezekranowy, a we Francji postawiono pierwszy Paczkomat InDoor. Na koniec roku w Polsce będzie 20 tys. paczkomatów. Wszystkie są produkowane w Polsce, w otwartej w ub.r. fabryce. 

Dużą dynamikę wzrostu przychodów Brzoska tłumaczy podpisanymi umowami z firmami handlu internetowego. Vinted odpowiada za ponad 18 proc. przychodów grupy, Allegro za 16 proc. Duży wzrost obrotów w Wielkiej Brytanii wynika m.in. z zaoferowania e-sklepom zwrotów. 

Wzrost napędzi także fulfillment, a wzorem jest umowa z Modivo. – Chcemy rozwijać tę usługę. Kontrakt z Modivo to przypieczętowania wysiłków. Od 2 lat testowaliśmy fulfillment. Dzięki umowie zapewnimy Modivo szybkość dostawy co jest najważniejszym parametrem. InPost to jedyna oferta (może poza Amazonem) z której skorzystać mogą wszyscy handlowcy. Kompletacja zamówień następuje przy naszej sortowni więc nawet późno złożone zamówienie pakowane i wysyłane są jeszcze tego samego dnia – opisuje Brzoska. 

Spółka zapewnia, że działalność w Wielkiej Brytanii stanie się w kolejnych kwartałach dochodowa. 

Czytaj więcej

Drogi prąd podniesie ceny żywności

InPost działa w 9 krajach, ale aplikacja InPost dopiero jest tam wprowadzana. W Wielkiej Brytanii już działa pierwsza wersja apki i tam firma skupiła się na zwrotach bez etykiet. Nadawanie z paczkomatu do paczkomatu i funkcje znane w Polsce pojawią się do końca roku. – Kluczowa jest Francja, tam aplikacja zostanie uruchomiona za 2 miesiące. Francja to 40 proc. przychodów grupy i 10 mln użytkowników – wskazuje Brzoska. 

InPost zanotował w II kwartale wzrost przychodów o 97,8% do 1 696,5 mln zł. Pomimo presji inflacyjnej skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% do 511 mln zł. 

Spółka odnotowała także rekordowy wzrost ilości przesyłek, znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, dostarczając w II kwartale 179,9 mln przesyłek, więcej o 73%.  

Pozostało 91% artykułu
Praca w logistyce
Rola kierowcy w procesie logistycznym
Magazyny
Jak zazielenić 25 kilometrów kwadratowych?
Szynowy
Wnioski dla transportu kolejowego po powojnie na Ukrainie
Elektromobilność
Zeroemisyjny łańcuch dostaw
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Produkty i Usługi
UPS umacnia się w dystrybucji leków