Francuzi nie chcą kabotażu

Związkowcy domagają się od rządu wprowadzenia pilnego zakazu kabotażu.

Publikacja: 07.05.2020 16:09

Francuzi nie chcą kabotażu

Foto: logistyka.rp.pl

Kryzys wywołany pandemią zaostrzył stanowisko francuskich związkowców. Związki zawodowe CFDT Route domagają się, aby konfederacja związków zawodowych Force Ouvriere wystąpiły do Ministerstwa Transportu z wnioskiem o pilne wstrzymanie pozwolenia na kabotaż we Francji. Jest on wykonywany przez zagraniczne firmy i przepisy zezwalają na wykonanie im trzech przewozów w siedem dni.

Czytaj więcej w: Pakiet Mobilności nie do zatrzymania

Związkowcy uważają, że zagraniczni przewoźnicy naginają przepisy i wykonują znacznie więcej takich operacji, przez co stanowią nierówną konkurencję wobec przedsiębiorstw lokalnych.

Francuskie związki zawodowe domagają się także jak najszybszego przyjęcia w Parlamencie Europejskim Pakietu Mobilności.

Czytaj więcej w: Już w sierpniu mogą obowiązywać pierwsze zapisy Pakietu Mobilności

Pod koniec kwietnia 16 organizacji przewoźników: FNTR (Francja), BGL (Niemcy), NLA (kraje skandynawskie) DTL, ITD (Dania), SA (Szwecja), NLF (Norwegia), Fin Mobility (Finlandia), CESMAD Bohemia (Czechy), CESMAD Slovakia (Słowacja), TLN (Holandia), CONFTRASPORTO, FAI (Włochy), ASTIC, CETM (Hiszpania) i ANTRAM (Portugalia) zwróciło się z apelem do Parlamentu Europejskiego o jak najszybsze przyjęcie Pakietu Mobilności 1.

Uważają, że nowe przepisy, nad którymi prace trwają od trzech lata, stworzą równe warunki dla konkurencji na europejskim rynku transportowym. – Kryzys wywołany pandemią pokazuje, że jasne i ujednolicone zasady dla transportu drogowego są niezbędne – podkreślają sygnatariusze listu.

Kryzys wywołany pandemią zaostrzył stanowisko francuskich związkowców. Związki zawodowe CFDT Route domagają się, aby konfederacja związków zawodowych Force Ouvriere wystąpiły do Ministerstwa Transportu z wnioskiem o pilne wstrzymanie pozwolenia na kabotaż we Francji. Jest on wykonywany przez zagraniczne firmy i przepisy zezwalają na wykonanie im trzech przewozów w siedem dni.

Czytaj więcej w: Pakiet Mobilności nie do zatrzymania

Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL