Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas drugiej wideokonferencji ministrów transportu UE, która odbyła się 29 kwietnia zaapelował o wstrzymanie prac nad przepisami Pakietu Mobilności I do czasu zakończenia pandemii i dokonania ponownej oceny sytuacji i zawartych w nim rozwiązań. Jego przyjęcie w obecnym kształcie nie jest bowiem uzasadnione w kontekście kryzysu. Propozycje przepisów powstały w zupełnie innych realiach społeczno-gospodarczych.
Podobny apel wystosowało Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych oraz stowarzyszenie Transport i Logistyka Polska.
Posłowie sprawozdawcy przeciwni poprawkom
Stały przedstawiciel ZMPD przy UE Margareta Przybyła przyznaje, że toczy się batalia aby do Pakietu wprowadzić zmiany, co pozwoliłoby na wyeliminowanie niekorzystnych zapisów i przedłużyło prace o kilka miesięcy.
Czytaj więcej w: Osiem krajów za zawieszeniem prac nad Pakietem Mobilności
Przedstawicielka ZMPD uważa, że nie będzie to łatwe. Wskazuje, że komisja TRAN, która 28 kwietnia debatowała nad Pakietem Mobilności jest za jak najszybszym przyjęciem Pakietu Mobilności bez poprawek. Wszyscy trzej sprawozdawcy (Katerina Konecna, GUE – lex specialis, Henna Virkkunen, EPP – czas jazdy i odpoczynków oraz Ismail Ertug, S&D – dostęp do rynku i zawodu przewoźnika drogowego) jednogłośnie rekomendowali takie rozwiązanie.