Po pilotażu ARP poszerzył zakres pomocy dla firm prowadzących działalność transportową. Program pomocowy będzie dostępny także dla firm mających samochody o klasyfikacji ciężarowej i „dostawczej” (pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony oraz ładowności powyżej 750 kg).
Pomoc ARP Leasing będzie dostępna dla podmiotów prowadzących działalność w ramach innej niż stricte transportowa klasyfikacji, posiadające leasingowane floty pojazdów ciężarowych i dostawczych wykorzystywane do transportu wewnętrznego i logistyki własnej towarów. – Takie podejście uelastyczni produkt oraz znacznie zwiększy skalę jego potencjalnej dostępności dla szerszej, nie objętej dotychczas tym instrumentem grupy przedsiębiorców – uważa prezes ARP Leasing Wojciech Miedziński.
Czytaj więcej w: Dodatkowe kontrole na granicach wykryły przejazdy bez zezwolenia
ARP S.A. otrzyma 1,7 mld zł przeznaczane są na wsparcie polskich przedsiębiorstw, w tym z sektora transportu. Wśród oferowanych produktów znajdą się: leasing operacyjny z karencją w spłacie i ponadnormatywnym okresem spłaty, pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP oraz pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym.
Leasing operacyjny z karencją w spłacie skierowany jest do podmiotów sektora transportowego, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej w związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przeznaczony jest na refinansowanie posiadanych leasingów w komercyjnych spółkach i towarzystwach leasingowych. Kwota leasingu sięgać może 5 mln zł netto, a okres finansowania może trwać do 6 lat. Karencja w spłacie rat leasingowych może wynieść nawet 12 miesięcy.