Pomocowy leasing także dla busów i przewoźników na użytek własny

Od 5 czerwca ARP Leasing wprowadza nowy regulamin korzystania z refinansującego instrumentu leasingowego z karencją w spłacie.

Publikacja: 04.06.2020 11:46

Pomocowy leasing także dla busów i przewoźników na użytek własny

Foto: logistyka.rp.pl

Po pilotażu ARP poszerzył zakres pomocy dla firm prowadzących działalność transportową. Program pomocowy będzie dostępny także dla firm mających samochody o klasyfikacji ciężarowej i „dostawczej” (pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony oraz ładowności powyżej 750 kg).

Pomoc ARP Leasing będzie dostępna dla podmiotów prowadzących działalność w ramach innej niż stricte transportowa klasyfikacji, posiadające leasingowane floty pojazdów ciężarowych i dostawczych wykorzystywane do transportu wewnętrznego i logistyki własnej towarów. – Takie podejście uelastyczni produkt oraz znacznie zwiększy skalę jego potencjalnej dostępności dla szerszej, nie objętej dotychczas tym instrumentem grupy przedsiębiorców – uważa prezes ARP Leasing Wojciech Miedziński.

Czytaj więcej w: Dodatkowe kontrole na granicach wykryły przejazdy bez zezwolenia

ARP S.A. otrzyma 1,7 mld zł przeznaczane są na wsparcie polskich przedsiębiorstw, w tym z sektora transportu. Wśród oferowanych produktów znajdą się: leasing operacyjny z karencją w spłacie i ponadnormatywnym okresem spłaty, pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP oraz pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym.

Leasing operacyjny z karencją w spłacie skierowany jest do podmiotów sektora transportowego, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej w związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przeznaczony jest na refinansowanie posiadanych leasingów w komercyjnych spółkach i towarzystwach leasingowych. Kwota leasingu sięgać może 5 mln zł netto, a okres finansowania może trwać do 6 lat. Karencja w spłacie rat leasingowych może wynieść nawet 12 miesięcy.

Czytaj więcej w: Girteka tnie diety kierowców

Pożyczka na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym będzie mogła wynosić od 0,8 mln zł do 5 mln zł, okres finansowania będzie sięgał do nawet 6 lat, zaś okres karencji zostanie wydłużony do 15 miesięcy.

Od 6 maja przedsiębiorcy którzy chcą skorzystać z nowych instrumentów będą mogli składać wnioski o pożyczki i refinansowanie leasingu przez internet. Pod adresem www.arp-tarcza.pl funkcjonuje Portal Klienta. Składaniae wniosku odbywa się z wykorzystaniem Profilu Zaufanego do uwierzytelnienia oraz elektronicznego podpisywania wniosku.

Związek Polskiego Leasingu grupujący komercyjne podmioty zajmujące się leasingiem wskazuje, że ARP Leasing jako jedyna firma z branży może zawierać umowy on-line.

Po pilotażu ARP poszerzył zakres pomocy dla firm prowadzących działalność transportową. Program pomocowy będzie dostępny także dla firm mających samochody o klasyfikacji ciężarowej i „dostawczej” (pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony oraz ładowności powyżej 750 kg).

Pomoc ARP Leasing będzie dostępna dla podmiotów prowadzących działalność w ramach innej niż stricte transportowa klasyfikacji, posiadające leasingowane floty pojazdów ciężarowych i dostawczych wykorzystywane do transportu wewnętrznego i logistyki własnej towarów. – Takie podejście uelastyczni produkt oraz znacznie zwiększy skalę jego potencjalnej dostępności dla szerszej, nie objętej dotychczas tym instrumentem grupy przedsiębiorców – uważa prezes ARP Leasing Wojciech Miedziński.

Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką