Jesteśmy świeżo po premierze „Future Manager Academy” przeznaczonej dla operatorów wózków widłowych. Do programu zakwalifikowały się osoby, które mają potencjał, aby zostać szefem ekipy i zająć wyższe stanowiska w strukturach operacyjnych.
W obecnej edycji kilkanaście osób z różnych naszych platform logistycznych przez poł roku będzie przechodzić szkolenia z naciskiem na tematykę liderską.
Operacyjnie są to doświadczeni pracownicy, więc doszkalamy ich głównie w aspekcie przywództwa. Wyzwaniem była dla nas realizacja tych szkoleń w świecie wirtualnym, gdyż̇ pierwotnie miały być to spotkania osobiste, twarzą w twarz z trenerem, a osoby uczestniczące w tym programie nie korzystają na co dzień z komputerów. Musieliśmy zatem zadbać o kwestie techniczne. Pierwsze szkolenia już za nami. Za chwilę rozpoczynamy podobne projekty dla pracowników średniego i wyższego poziomu zarządzania.
Obecnie termin zarzadzanie talentami nabiera coraz większego znaczenia, gdyż organizacje na całym świecie mają coraz więcej problemów ze znalezieniem i zatrzymaniem u siebie właściwych ludzi. Kompetencje pracowników, ich wiedza i zaangażowanie są kluczowe dla firm w każdej sytuacji, a szczególnie w czasach kryzysu.
Jak będzie wyglądała praca firm po pandemii?
Patrząc w przyszłość, myślę, że największy sukces odniosą te działy HR, które wyniosą lekcję z doświadczeń zdobytych w roku 2020 i zastosują nowe rozwiązania w kolejnych latach. Liczmy na to, że pandemia wkrótce się skończy, ale świat, do którego wrócimy po Covid-19, nie będzie już taki sam jak wcześniej. Wiele z rozwiązań zastosowanych lub przetestowanych podczas pandemii zostanie z nami na dłużej. Jeszcze większa dbałość o bezpieczeństwo, rosnące znaczenie elastyczności i gotowości na zmianę, większa otwartość firm na pracę zdalną, realizacja części procesów HR-owych online czy dalsza digitalizacja tych obszarów, a także HR Business Partnering będą kierunkiem rozwoju nowoczesnych i efektywnych działów HR.
Z całą pewnością pandemia jedynie wzmocniła i ugruntowała nas w przekonaniu, że najważniejsi są ludzie i to oni sąnajcenniejszym kapitałem firmy. Dbałość o pracowników i szacunek dla ich pracy zawsze będą w FM najwyższympriorytetem.