Reklama

Wielka Brytania odcięta od zaopatrzenia

Europejscy przewoźnicy nie wysyłają ciężarówek do Wielkiej Brytanii, ponieważ stamtąd nie da się szybko wrócić.

Publikacja: 24.12.2020 10:09

Wielka Brytania odcięta od zaopatrzenia

Foto: logistyka.rp.pl

Brytyjskie stowarzyszenie przewoźników RHA szacuje, że rozładowanie korka spowodowanego zakazem wjazdu do Francji zajmie kilkanaście dni.

Czytaj więcej w: Nie ma chętnych na przejazd brytyjskiej granicy przez pierwsze tygodnie nowego roku

Późnym wieczorem 23 grudnia ruszyły pociągi, które tunelem przewożą do Francji co 3 minuty 32 tiry. Tymczasem tylko w Kent na możliwość powrotu czekało 10 tys. ciężarówek.

Przez Eurotunel transportowane są towary stanowiące 20 proc. brytyjskiej wymiany handlowej, przez Dover (żegluga promowa) 26 proc. Z powodu korka, brytyjscy przewoźnicy nie mogą wysłać na kontynent samochodów. Importerom pozostał tylko transport kontenerami, których od kilku miesięcy brakuje.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy ze wschodu rozjadą polską konkurencję?

Reklama
Reklama

Pociągami wracają także polscy kierowcy, zablokowani przez nieodpowiedzialny francuski zakaz wjazdu do Francji. – Brytyjczycy sprawdzają paszporty, francuzi wyniki testów na covid – opisuje kierowca Sachs Trans Mirosław Pękala. Zaznacza, że zarówno na M20, M2 jak i lotnisku jest jeszcze bardzo dużo ciężarówek. Testy na obecność wirusa pomaga robić wojsko.

Ludzie i firmy
DHL eCommerce w dialogu z młodzieżą
Materiał Promocyjny
Jak uniknąć kosztownych błędów w wysyłce? 5 problemów, które rozwiążesz ofertami biznesowymi od InPost
Materiał Partnera
TSL na rozdrożu: efektywność kluczem do dalszego rozwoju?
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama