Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU apeluje do rządów, aby obniżyły minimalny wiek kierowców zawodowych do 18 lat. IRU wskazuje, że obniżenie minimalnego wieku pozwoli zmniejszyć bezrobocie wśród młodzieży . W kategorii wiekowej 15-24 lat co piąty człowiek na świecicie nie ma pracy. Jednocześnie w Europie nie jest obsadzony co piąty etat kierowcy.
Czytaj więcej w: Kierowca poszukiwany. Dla chętnych darmowe szkolenia
W niektórych krajach Europy minimalny wiek już wynosi 18 lat, w innych 21. W krajach Unii Europejskiej regulacje różnią się i zależą od rodzaju transportu (krajowy, międzynarodowy) oraz rodzaju prowadzonego pojazdu. W Chinach i Turcji minimalny wiek kierowcy autobusu to 26 lat.
Czytaj więcej w: Polacy znów w czołówce najlepszych kierowców Europy
IRU uważa, że niezależnie od pandemii, brak kierowców pozostanie najważniejszym wyzwaniem branży. W Polsce szacuje się, że brakuje 30-100 tys. kierowców. Ponad 80 tys. kierowców pracujących w polskich firmach ma zagraniczny paszport. W USA brak 60 tys. kierowców, a w nadchodzącej dekadzie ta liczba wzrośnie dwukrotnie.