„Profesjonalni kierowcy” po raz piąty

Rekordowe zainteresowanie szkoleniami kierowców pomimo pandemii.

Bieżący rok z uwagi na pandemię wzmocnił wizerunek kierowcy zawodowego. – Gdy w wielu krajach gospodarka była całkowicie zamrożona, kierowcy urośli do roli współczesnych bohaterów. Rozwozili towar, także do państw najbardziej dotkniętych pandemią. Miano bohaterów naszych czasów jest w pełni zasłużone – uważa dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Małgorzata Kulis.

Im więcej chętnych tym lepiej

– Zachęcam, aby więcej firm objęło patronat nad akcją „Profesjonalni kierowcy”, bo efekt skali pomoże w dotarciu do jak najszerszej grupy młodych ludzi. Pomoże też w zniwelowaniu luki brakujących 100 tys. kierowców zawodowych – apeluje Małgorzata Kulis.

Czytaj więcej w: Komórki przyczyną wypadków drogowych

Volvo Trucks wraz z Continental Opony Polska, MJM Brokers, Volvo Financial Services, Ergo Hestią i MAK Ubezpieczenia przeszkoliło do tej pory bezpłatnie 900 osób i tyle wydało certyfikatów „Profesjonalnego kierowcy”. Zgłoszeń na kursy było o wiele więcej, bo ponad 2 tys. Akcja „Profesjonalni kierowcy” to także 1800 bezpłatnych warsztatów teoretycznych i praktycznych. Praca nie poszła na marne, bo 75 proc. kierowców po szkoleniu podjęło pracę w firmach transportowych.

– Akcja Profesjonalni kierowcy to niewątpliwy sukces, udało się ją kontynuować nawet w tak trudnym roku, jak obecny, z czego jesteśmy bardzo dumni. Musieliśmy jednak dopasować nasze działania do sytuacji epidemiologicznej. Szkolenia teoretyczne przenieśliśmy do Internetu, natomiast praktyczne zorganizowaliśmy na dużej otwartej przestrzeni, na Torze Jastrząb – wyjaśnia Product Manager w Volvo Trucks, koordynator akcji „Profesjonalni Kierowcy” Piotr Werner. – Zapisy w tym roku bardzo nas zaskoczyły. W Internecie przeszkolenie odbyło 80 osób, w części praktycznej wzięły udział 54 osoby, a chętnych było 3 razy więcej – zaznacza Werner.

Sytuacje trudne

Wsparcia w szkoleniu kierowców udzieliły te firmy, dla których istotne jest bezpieczeństwo. – Jako podmiot w grupie zajmujący się finansowaniem pojazdów chcemy szkolić kierowców, w jaki sposób należy zachować się w sytuacjach trudnych: podczas wypadku, zagubienia dokumentów – tłumaczy dyrektor zarządzająca Volvo Financial Services PL & UA Sylwia Chmielewska.

Czytaj więcej w: Polacy znów w czołówce najlepszych kierowców Europy

Bezpieczeństwo ludzi i ładunków zależy także od stanu technicznego pojazdu i jego wyposażenia. – Staramy się wyeliminować wypadki, a opony, jako jedyny punkt styku pojazdu z drogą, mają bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa. W ub.r. Inspekcja Transportu Drogowego zatrzymała ponad 1600 dowodów rejestracyjnych z uwagi na zły stan opon, na 6 tys. zatrzymanych dowodów – zaznacza dyrektor generalny Continental Opony Polska Dariusz Wójcik. – Stąd konieczność przypominania kierowcom o znaczeniu opon dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym – dodaje Wójcik.

Czytaj więcej w: Bezpieczni operatorzy

Liczy się także jakość szkoleń. – Bierzemy udział w akcji „Profesjonalni kierowcy”, ponieważ jest to ogromny krok naprzód w zakresie budowania świadomości i kształtowania umiejętności kierowców, a tym samym poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nauka na płytach poślizgowych i z wykorzystaniem profesjonalnych symulatorów o 6 stopniach swobody, zaprojektowanych z wykorzystaniem kabiny prawdziwego pojazdu ciężarowego, daje kierowcom możliwość realnego odczucia warunków drogowych i tego, co czeka ich w pracy – uważa Risk Engineer, Główny Specjalista ds. Bezpieczeństwa Flot Pojazdów w Grupie ERGO Hestia Piotr Lipiński.

Bezpieczeństwo to mniejsze koszty

– Szkolenia kierowców są jednym z elementów polityki bezpieczeństwa floty, która realizowana kompleksowo podnosi poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i ogranicza szkodowość – podkreśla zastępca dyrektora Przedstawicielstwa Korporacyjnego ERGO Hestii w Gliwicach Grzegorz Piskon.

Czytaj więcej w: Kierowcy zawodowi zarabiają średnio o 17% więcej niż przed rokiem – raport wynagrodzeń

Na aspekt kosztów zwracają uwagę także brokerzy ubezpieczeniowi. – Polisy ubezpieczeniowe są bardzo ważnym składnikiem wydatków każdego przedsiębiorstwa transportowego, a ich cena jest zależna od liczby szkód – tłumaczy wiceprezes MJM Brokers Błażej Szczerba. – Dlatego szkolenia kierowców powinny być integralną częścią polityki firm transportowych, bo to w sposób bezpośredni wpływa na bezpieczeństwo kierowców i innych uczestników dróg oraz na koszty przedsiębiorcy, jakie ponosi na ubezpieczenia – dodaje wiceprezes MJM Brokers.

Brokerzy wspierają przedsiębiorców wiedzą, prowadząc m.in. audyty. – Przeprowadzamy je u naszych klientów, sprawdzamy jaki jest poziom bezpieczeństwa. Sugerujemy szkolenia, aby obniżyć ryzyko. Świadomi klienci potrzebują takich warsztatów i chętnie z nich korzystają – podkreśla dyrektor Biura Programów Leasingowych i Pakietów Dealerskich w MAK Ubezpieczenia Jacek Surmacz.

Sukces tegorocznej akcji skłania do jej rozwijania. – Rozpoczynamy przygotowania do szóstej edycji – zapowiada Piotr Werner.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Słaba sprzedaż naczep

Przewoźnicy ostrożnie inwestują i rejestracje naczep są na niskim poziomie. W lipcu przewoźnicy po ...

Stabilna podaż transportu

Przewoźnicy nie inwestują, ale importerzy samochodów spodziewają się, że to tylko chwilowa sytuacja. Podaż ...

Refinansowanie dla przewoźników

ARP Leasing proponuje firmom dotkniętym kryzysem refinansowanie leasingu operacyjnego. Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz ogłosiła ...

Bezpieczeństwo towaru w transporcie – kto odpowiada za bezpieczeństwo ładunku?

Czynników mających wpływ na bezpieczeństwo ładunku czy przesyłki w transporcie jest tak wiele, że ...

IRU tylko dla stowarzyszeń przewoźników

Członkowie IRU sprzeciwili się dopuszczenia firm logistycznych do Unii, obawiając się marginalizacji. Zgromadzenie Ogólne Członków IRU ...

Tarcza Antykryzysowa 4.0 ułatwi firmom restrukturyzację

Firma w restrukturyzacji ma 4 miesiące na zawarcie układu z wierzycielami. Uchwalona przez Sejm ...