Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez portal ThredUp, re-commerce, czyli rynek rzeczy używanych podwoi wartość 64 miliardów dolarów do 2024 roku. Raport GS 1 wskazuje, że największe marketplace’y, specjalizujące się w odsprzedaży towarów używanych, koncentrują̨ się głównie na towarach luksusowych, modzie, odzieży, elektronice i książkach.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Wzrost handlu rzeczami używanymi napędza coraz szersza akceptacja gospodarki współdzielenia wśród millenialsów oraz rosnąca świadomość ekologiczna zarówno wśród konsumentów, jak i producentów.
Na początku roku InPost wprowadził usługę „szybkie zwroty” w aplikacji InPost Mobile. Nie wymaga ona drukowania etykiet. Każdy użytkownik aplikacji może dokonywać zwrotów bezpośrednio z aplikacji mobilnej, zaraz po odbiorze paczki, a zwracany towar może nadać w dowolnym paczkomacie. – Już 40% kupujących oczekuje wygodnej opcji zwrotu towaru, a aż 64% najchętniej robiłaby to za pośrednictwem Paczkomatów InPost. To potwierdza, że łatwe zwroty towarów kupionych on-line to jeden z najbardziej motywujących czynników do zakupów – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.
Z tej usługi skorzystała firma CCC. Każdy kto włączy się do akcji EKOzwroty, oddając w niej buty, otrzyma drogą sms kod zniżkowy 10% na zakupy na ccc.eu.