Geodis rozbuduje łódzki terminal kontenerowy licząc na pociągi z Chin

Francuski Geodis zainwestuje blisko 80 milionów zł w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Publikacja: 08.08.2022 16:16

Geodis rozbuduje łódzki terminal kontenerowy licząc na pociągi z Chin

Spedcont

Foto: Spedcont

Spedcont zakupi należącą do Łódzkiej SSE działkę o powierzchni 5,5 ha i zbuduje na niej stację przeładunku kontenerów (Container Freight Station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą oraz powiększy powierzchnię terminalu intermodalnego o około 3,5 ha. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha. 

Czytaj więcej

Najlepszy rok w historii branży TSL. Ranking Logistyki

Obecnie powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7 500 TEU. Po rozbudowie terminal Spedcont będzie największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce pod względem możliwości składowania i jednym z największych terminali pod względem zdolności przeładunkowych, szacowanych na 12 pociągów dziennie. – To bardzo dobra wiadomość dla branży. Podstawową rzeczą jest infrastruktura i każda która usprawni przepływy ot dobra widomość. Nie jest to dublowanie pobliskiego Kutna. Aby rynek dobrze rozwijał się państwo powinno zbudować sieć niezależnych terminali, do których wszyscy operatorzy mieliby równy dostęp – ocenia prezes zarządu Symlog Bartosz Miszkiewicz. 

Terminal należy do firmy Spedycja Polska – Spedcont, która jest częścią Grupy Pekaes. Od 2013 roku do terminalu docierają bezpośrednio pociągi z Chin. W 2016 roku było ich 250, rok później już 350, w tym roku blisko 500. 

Czytaj więcej

Ukraina domaga się ułatwień w przejazdach ciężarówek przez granicę

Spółka w bieżącym roku uruchomiła połączenia z Włochami i Niemcami o początkowej przepustowości dwóch kursów tygodniowo. Planuje obsługę nowych kierunków tranzytowych takich jak: Francja, Rumunia czy Mongolia. 

Urząd Transportu Kolejowego podlicza, że w 2021 roku w Polsce funkcjonowały 43 terminale intermodalne o łącznej powierzchni składowania 228 528 TEU i deklarowanej rocznej przepustowości ponad 9,6 mln TEU. Największy terminal w Polsce jest DCT w Gdańsku.

Spedcont zakupi należącą do Łódzkiej SSE działkę o powierzchni 5,5 ha i zbuduje na niej stację przeładunku kontenerów (Container Freight Station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą oraz powiększy powierzchnię terminalu intermodalnego o około 3,5 ha. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha. 

Obecnie powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7 500 TEU. Po rozbudowie terminal Spedcont będzie największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce pod względem możliwości składowania i jednym z największych terminali pod względem zdolności przeładunkowych, szacowanych na 12 pociągów dziennie. – To bardzo dobra wiadomość dla branży. Podstawową rzeczą jest infrastruktura i każda która usprawni przepływy ot dobra widomość. Nie jest to dublowanie pobliskiego Kutna. Aby rynek dobrze rozwijał się państwo powinno zbudować sieć niezależnych terminali, do których wszyscy operatorzy mieliby równy dostęp – ocenia prezes zarządu Symlog Bartosz Miszkiewicz. 

Praca w logistyce
Czy przewoźnicy oszczędzą na zmianach w Polskim Ładzie?
Drogowy
W trzecim kwartale spadnie popyt na przewozy drogowe, nadchodzi spowolnienie
Elektromobilność
Wodór z lubuskiego dla niemieckich ciężarówek
Szynowy
Branża kolejowa spodziewa się dużych opóźnień w interwencyjnym przewozie węgla
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Drogowy
Przewoźnicy stracili miliard zł na ciężarówkach LNG