Spedcont zakupi należącą do Łódzkiej SSE działkę o powierzchni 5,5 ha i zbuduje na niej stację przeładunku kontenerów (Container Freight Station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą oraz powiększy powierzchnię terminalu intermodalnego o około 3,5 ha. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Obecnie powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7 500 TEU. Po rozbudowie terminal Spedcont będzie największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce pod względem możliwości składowania i jednym z największych terminali pod względem zdolności przeładunkowych, szacowanych na 12 pociągów dziennie. – To bardzo dobra wiadomość dla branży. Podstawową rzeczą jest infrastruktura i każda która usprawni przepływy ot dobra widomość. Nie jest to dublowanie pobliskiego Kutna. Aby rynek dobrze rozwijał się państwo powinno zbudować sieć niezależnych terminali, do których wszyscy operatorzy mieliby równy dostęp – ocenia prezes zarządu Symlog Bartosz Miszkiewicz.
Terminal należy do firmy Spedycja Polska – Spedcont, która jest częścią Grupy Pekaes. Od 2013 roku do terminalu docierają bezpośrednio pociągi z Chin. W 2016 roku było ich 250, rok później już 350, w tym roku blisko 500.
Czytaj więcej
Znów zapchały się polsko-ukraińskie przejścia drogowe, Ukraińcy próbują wymusić na Polsce złagodzenie kontroli.