W tym sezonie wyższe zwroty w zakupach online

Na podstawie listopadowych i grudniowych zakupów ponad 1,5 mld kupujących w witrynach detalicznych korzystających z usługi Salesforce Customer 360 (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych) firma podsumowała świąteczne zakupy.

Publikacja: 13.01.2023 09:02

W tym sezonie wyższe zwroty w zakupach online

Robert Przybylski

Foto: Robert Przybylski

Listopadowa sprzedaż online była niższa niż w latach 2021 i 2020, jednak oferty podczas Cyber Week oraz usługa Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomogły detalistom odnieść sukces w 2022 roku. W całym sezonie świątecznym w 2022 roku konsumenci wydali w sieci łącznie 1,14 bln dol. na całym świecie i 270 mld dol. w Stanach Zjednoczonych

Czytaj więcej

Nadawcy wolą ciężarówki od kolei

Na 1,39 miliarda mld zamówień zrealizowanych w tym sezonie świątecznym, klienci zwrócili 13%. Jest to o 63% więcej rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu, kiedy to 16% zamówień zostało zwróconych w tydzień, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. 

Średni rabat w 2022 roku wyniósł 21% w porównaniu z 19% rok wcześniej. W Europie Wschodniej rabat był jednak nieco niższy i wyniósł 19%. Być może wynika to z faktu, że w tym roku sprzedawcy z naszego regionu postawili na promocje w Cyber Week. Wówczas rabaty sięgały nawet 37%, przy światowej średniej 18%. 

W Europie Wschodniej j w okresie pomiędzy świętami a Nowym Rokiem rabaty osiągały wartość nawet 39%, przy światowej średniej na poziomie 7%. Region Europy Wschodniej może się także pochwalić wzrostem ilości zamówień o 12% rok do roku.

Największe zniżki dotyczyły kosmetyków oraz artykułów do pielęgnacji skóry i makijażu, gdzie średnia obniżka wyniosła 29%. Kolejnymi najbardziej przecenionymi kategoriami były odzież i torebki z obniżkami cen na poziomie 27%. 

Dla tych, którzy robili zakupy na ostatnią chwilę, rozwiązaniem był BOPIS (Buy Online Pick Up In Store). Ten kanał przełożył się wzrosty sprzedaży: już prawie jedno na pięć zamówień online złożonych na całym świecie w tym sezonie świątecznym było wykonane za pośrednictwem BOPIS. Szczyt zamówień w tej formie miał miejsce w piątek przed świętami Bożego Narodzenia, kiedy to kupujący szukali prezentów w ostatniej chwili – tego dnia odsetek zamówień BOPIS wyniósł 35%. Sprzedawcy oferujący usługę BOPIS w dniach 15-24 grudnia sprzedawali 7 razy więcej niż ci, którzy nie oferowali jej w tym okresie.

Czytaj więcej

Rynek kurierski słabnie, ale InPost bije kolejne rekordy doręczeń

Rekomendacje i odesłania z mediów społecznościowych osiągnęły w tym sezonie świątecznym rekordowy poziom, stanowiąc 12% całego ruchu mobilnego (+23% r/r). Belgia, Włochy i Stany Zjednoczone reprezentowały kraje z największą liczbą kupujących przekierowywanych do serwisów sprzedażowych przez media społecznościowe. 

Listopadowa sprzedaż online była niższa niż w latach 2021 i 2020, jednak oferty podczas Cyber Week oraz usługa Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomogły detalistom odnieść sukces w 2022 roku. W całym sezonie świątecznym w 2022 roku konsumenci wydali w sieci łącznie 1,14 bln dol. na całym świecie i 270 mld dol. w Stanach Zjednoczonych

Na 1,39 miliarda mld zamówień zrealizowanych w tym sezonie świątecznym, klienci zwrócili 13%. Jest to o 63% więcej rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu, kiedy to 16% zamówień zostało zwróconych w tydzień, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. 

Szynowy
Napaść Rosji na Ukrainę nie zabiła Jedwabnego Szlaku
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Elektromobilność
Nowe filary Famuru, rośnie dostawca technologii dla zielonej energetyki
Szynowy
Kolejowi przewoźnicy ze stratą, samochodowi na plusie
Elektromobilność
Ostatnie 4 lata spokoju dla przewoźników drogowych
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Drogowy
Za półtora roku tiry staną nad granicą w elektronicznej kolejce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego