W tym sezonie wyższe zwroty w zakupach online

Na podstawie listopadowych i grudniowych zakupów ponad 1,5 mld kupujących w witrynach detalicznych korzystających z usługi Salesforce Customer 360 (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych) firma podsumowała świąteczne zakupy.

Publikacja: 13.01.2023 09:02

W tym sezonie wyższe zwroty w zakupach online

Foto: Robert Przybylski

Listopadowa sprzedaż online była niższa niż w latach 2021 i 2020, jednak oferty podczas Cyber Week oraz usługa Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomogły detalistom odnieść sukces w 2022 roku. W całym sezonie świątecznym w 2022 roku konsumenci wydali w sieci łącznie 1,14 bln dol. na całym świecie i 270 mld dol. w Stanach Zjednoczonych

Czytaj więcej

Nadawcy wolą ciężarówki od kolei

Na 1,39 miliarda mld zamówień zrealizowanych w tym sezonie świątecznym, klienci zwrócili 13%. Jest to o 63% więcej rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu, kiedy to 16% zamówień zostało zwróconych w tydzień, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. 

Średni rabat w 2022 roku wyniósł 21% w porównaniu z 19% rok wcześniej. W Europie Wschodniej rabat był jednak nieco niższy i wyniósł 19%. Być może wynika to z faktu, że w tym roku sprzedawcy z naszego regionu postawili na promocje w Cyber Week. Wówczas rabaty sięgały nawet 37%, przy światowej średniej 18%. 

W Europie Wschodniej j w okresie pomiędzy świętami a Nowym Rokiem rabaty osiągały wartość nawet 39%, przy światowej średniej na poziomie 7%. Region Europy Wschodniej może się także pochwalić wzrostem ilości zamówień o 12% rok do roku.

Największe zniżki dotyczyły kosmetyków oraz artykułów do pielęgnacji skóry i makijażu, gdzie średnia obniżka wyniosła 29%. Kolejnymi najbardziej przecenionymi kategoriami były odzież i torebki z obniżkami cen na poziomie 27%. 

Dla tych, którzy robili zakupy na ostatnią chwilę, rozwiązaniem był BOPIS (Buy Online Pick Up In Store). Ten kanał przełożył się wzrosty sprzedaży: już prawie jedno na pięć zamówień online złożonych na całym świecie w tym sezonie świątecznym było wykonane za pośrednictwem BOPIS. Szczyt zamówień w tej formie miał miejsce w piątek przed świętami Bożego Narodzenia, kiedy to kupujący szukali prezentów w ostatniej chwili – tego dnia odsetek zamówień BOPIS wyniósł 35%. Sprzedawcy oferujący usługę BOPIS w dniach 15-24 grudnia sprzedawali 7 razy więcej niż ci, którzy nie oferowali jej w tym okresie.

Czytaj więcej

Rynek kurierski słabnie, ale InPost bije kolejne rekordy doręczeń

Rekomendacje i odesłania z mediów społecznościowych osiągnęły w tym sezonie świątecznym rekordowy poziom, stanowiąc 12% całego ruchu mobilnego (+23% r/r). Belgia, Włochy i Stany Zjednoczone reprezentowały kraje z największą liczbą kupujących przekierowywanych do serwisów sprzedażowych przez media społecznościowe. 

Listopadowa sprzedaż online była niższa niż w latach 2021 i 2020, jednak oferty podczas Cyber Week oraz usługa Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomogły detalistom odnieść sukces w 2022 roku. W całym sezonie świątecznym w 2022 roku konsumenci wydali w sieci łącznie 1,14 bln dol. na całym świecie i 270 mld dol. w Stanach Zjednoczonych

Na 1,39 miliarda mld zamówień zrealizowanych w tym sezonie świątecznym, klienci zwrócili 13%. Jest to o 63% więcej rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu, kiedy to 16% zamówień zostało zwróconych w tydzień, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. 

Szynowy
Napaść Rosji na Ukrainę nie zabiła Jedwabnego Szlaku
Elektromobilność
Nowe filary Famuru, rośnie dostawca technologii dla zielonej energetyki
Szynowy
Kolejowi przewoźnicy ze stratą, samochodowi na plusie
Elektromobilność
Ostatnie 4 lata spokoju dla przewoźników drogowych
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Drogowy
Za półtora roku tiry staną nad granicą w elektronicznej kolejce