Listopadowa sprzedaż online była niższa niż w latach 2021 i 2020, jednak oferty podczas Cyber Week oraz usługa Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomogły detalistom odnieść sukces w 2022 roku. W całym sezonie świątecznym w 2022 roku konsumenci wydali w sieci łącznie 1,14 bln dol. na całym świecie i 270 mld dol. w Stanach Zjednoczonych.
Czytaj więcej
Nawet prywatni przewoźnicy kolejowi nie zwiększyli udziału kolei w europejskich przewozach ładunków.
Na 1,39 miliarda mld zamówień zrealizowanych w tym sezonie świątecznym, klienci zwrócili 13%. Jest to o 63% więcej rok do roku. Liczba ta wzrosła w ciągu sześciu dni po Bożym Narodzeniu, kiedy to 16% zamówień zostało zwróconych w tydzień, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Średni rabat w 2022 roku wyniósł 21% w porównaniu z 19% rok wcześniej. W Europie Wschodniej rabat był jednak nieco niższy i wyniósł 19%. Być może wynika to z faktu, że w tym roku sprzedawcy z naszego regionu postawili na promocje w Cyber Week. Wówczas rabaty sięgały nawet 37%, przy światowej średniej 18%.
W Europie Wschodniej j w okresie pomiędzy świętami a Nowym Rokiem rabaty osiągały wartość nawet 39%, przy światowej średniej na poziomie 7%. Region Europy Wschodniej może się także pochwalić wzrostem ilości zamówień o 12% rok do roku.