DHL przygotowuje się na zalew paczek do i z Niemiec

Kurierska spółka Deutsche Post już buduje sortownie do obsługi rosnących liczb paczek w międzynarodowym e-handlu.

Publikacja: 02.03.2023 06:10

DHL przygotowuje się na zalew paczek do i z Niemiec

Foto: DHL Parcel

W Kostrzynie koło Poznania DHL Parcel Polska uruchomił terminal P2. Firma zapowiada, że to „pierwsze z najnowszych, planowanych przedsięwzięć infrastrukturalnych firmy w Polsce zachodniej”. 

W tym roku działalność w województwie wielkopolskim rozpocznie również Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL – jedna z największych inwestycji Grupy DP DHL w Europie. 

Czytaj więcej

Polskie ciężarówki utkną w Rosji i Kazachstanie

DHL wskazuje, że zachodni sąsiedzi są niekwestionowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski. Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że to właśnie nasz kraj jest 4. największym unijnym eksporterem do Niemiec. 

Terminal P2 ma łączną powierzchnię ponad 50 000 m2. Tylko hala zajmuje obszar niemal 8000 m2. Obiekt został wyposażony w pierwszy w Polsce system cross-belt, pozwalający na bezbłędne sortowanie 7,5 tys. przesyłek na godzinę. System umożliwia również zmiany sposobu i kierunku sortu na podstawie odpowiedniego programowania baz danych. – Jednostka operacyjna w Kostrzynie koło Poznania to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu w Europie – podkreśla CEO DHL Parcel Agnieszka Świerszcz. 

W 2023 roku ruszy także Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Obiekt będzie największą jednostką DHL w Polsce i jedną z największą w Europie. Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL zajmie 32 tys. m2 powierzchni, wyposażone zostanie w 3-poziomowy sorter o wydajności na najwyższym poziomie. – Jesteśmy w trakcie montażu sortera o wysokiej wydajności, który będzie sercem całego obiektu – opisuje dyrektor Międzynarodowego Centrum Logistycznego DHL Piotr Mierzwicki. 

Czytaj więcej

W automatyzacji przoduje e-handel

Dodaje, że uruchomienie Międzynarodowego Centrum Logistycznego pozwoli na precyzyjne projektowanie dostaw dla klientów e-commerce oraz skrócenie czasu doręczenia przesyłek. – Realizacja tej inwestycji podnosi również naszą wydajność operacyjną i konkurencyjność, zwiększa przepustowość sieci DHL Parcel w zachodniej Polsce, co z perspektywy bliskości rynku niemieckiego jest szczególnie istotne – zaznacza Mierzwicki. 

Tłumaczy, że specyfika rynku e-commerce umożliwiła rozwój wielu firm w Polsce, zajmujących się magazynowaniem i kompletacją przesyłek dla konsumentów na terenie Niemiec. – Nasza inwestycja będzie pomostem pomiędzy dużymi operatorami logistycznymi w Polsce, a konsumentami na rynku niemieckim. Niemcy są niekwestionowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski. Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że to właśnie nasz kraj jest 4. największym unijnym eksporterem do Niemiec. Według raportu ‘’The DHL Online Shopper Report 2022’’ ponad połowa ankietowanych, kupujących za granicą, dokonuje co najmniej jednej transakcji międzynarodowej w miesiącu, a 20% uważa, że ​​w następnym roku będzie kupować w ten sposób więcej – wskazuje Mierzwicki. 

Także wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral przyznaje, że rynek przesyłek międzynarodowych ma obiecujące perspektywy wzrostu. – Handel internetowy, mimo że wartość koszyka zakupowego spada, generuje większą liczbę przesyłek, co jest istotne dla kurierów. Szacuje się, że w najbliższych latach rynek przesyłek kurierskich i pocztowych będzie rósł pomiędzy 2,5 a 4% RdR.  Jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu jest cross-border i DHL wyraźnie wzmacnia swoją pozycję w tym obszarze logistyki – uważa Gral. 

Czytaj więcej

Solaris po raz pierwszy ze stratą

Zaznacza, że Polska jest także krajem tranzytowym dla przesyłek do i z krajów nadbałtyckich, co również nie jest bez znaczenia dla tego typu inwestycji. Na koniec warto też wspomnieć, że obiekty wyposażone w wysoko zaawansowane systemy sortowania przesyłek mogą być wykorzystane jako uzupełnienie standardowej sieci sortowni, potocznie nazywanych „hubami”, szczególnie w czasie szczytów paczkowych.

W Kostrzynie koło Poznania DHL Parcel Polska uruchomił terminal P2. Firma zapowiada, że to „pierwsze z najnowszych, planowanych przedsięwzięć infrastrukturalnych firmy w Polsce zachodniej”. 

W tym roku działalność w województwie wielkopolskim rozpocznie również Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL – jedna z największych inwestycji Grupy DP DHL w Europie. 

Pozostało 92% artykułu
Produkty i Usługi
Listy jeszcze nie umarły
Produkty i Usługi
Firmy TSL przygotowują się na ożywienie gospodarcze
Produkty i Usługi
Drobnicowe ożywienie w całej Europie
Produkty i Usługi
Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Produkty i Usługi
Usługi kurierskie ciągną cały rynek usług pocztowych