FM Logistic przebadała 100 firm z branż FMCG, handlu detalicznego (w tym e-handlu) oraz kosmetyków we Francji, w Polsce i Indiach. W odpowiedzi wynika, że 82% organizacji traktuje częściową automatyzację jako normę we wszystkich typach magazynów. Częściowo zautomatyzowane magazyny do obsługi e-commerce posiada 80% firm, a częściowo zautomatyzowane magazyny do obsługi kanałów tradycyjnych (B2B) - 84%.
Większa dokładność operacji
Niemniej 76% firm posiadających obecnie częściowo zautomatyzowane magazyny do obsługi e-commerce oraz 45% dysponujących częściowo zautomatyzowanymi magazynami do obsługi kanałów tradycyjnych zamierza w przyszłości dokonać ich pełnej automatyzacji. Na przykład wprowadzenie autonomicznych robotów (AMRs), które w znaczący sposób zmniejszają czas potrzebny na przechodzenie pracowników między regałami przeszło z fazy pilotażowej (kilka lat temu) do wdrożenia na szeroką skalę dziś.
Czytaj więcej
Długoterminowe prognozy są optymistyczne, a rozbudowa infrastruktury i poważne inwestycje powinny zapewnić zamówienia dla transportowców i spedytorów.
We Francji 93 %. magazynów do obsługi kanałów tradycyjnych jest zautomatyzowanych częściowo, w Polsce 82 %, w Indiach 78 %. W przypadku obsługi e-handlu proporcje są odwrotne: we Francji częściową automatyzację wykorzystuje 79 % magazynów, w Polsce 78 %, w Indiach 83 5.
Większość firm działających w branży handlu elektronicznego w Indiach to start-upy lub nowo założone podmioty. Może to tłumaczyć stosunkowo większą powszechność częściowej automatyzacji magazynów do obsługi e-commerce w Indiach, w porównaniu do magazynów do obsługi kanałów tradycyjnych, które wciąż działają manualnie.