Mówi się, że działania firm na rzecz klimatu determinują konkurencyjność firm. Globalne przedsiębiorstwa stawiają sobie ambitne cele w kwestii redukcji emisji CO2 i działań proekologicznych. A jak wygląda to w przypadku działalności CHEP?
Sprawy związane z kwestiami środowiskowymi wciąż budzą obawy i są niewiadomą dla wielu uczestników rynku. Jednakże, jako CHEP pokazujemy, że pomiędzy dbałością o środowisko, a rachunkiem ekonomicznym nie ma sprzeczności. Na co dzień w swoim działaniu przyczyniamy się do redukcji emisji CO2, mniejszego zużycia drewna i zmniejszania generowanych odpadów w porównaniu z nośnikami jednorazowymi. Ponadto, funkcjonowanie na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego oznacza mniejszą liczbę ciężarówek na drogach, czego skutkiem jest mniejsza emisja spalin i oszczędności kosztów. Surowiec do produkcji drewnianych niebieskich palet CHEP pochodzi w 100% z certyfikowanych źródeł odnawialnych, a sama firma aktywnie działa na rzecz odbudowy zasobów leśnych zapewniając, że w miejsce każdego wykorzystanego dojrzałego drzewa zasadzimy dwa nowe. Liczba zaoszczędzonych drzew w ramach naszych działań to 3,1 mln, czyli ponad 170 razy więcej niż jest ich w nowojorskim Central Parku. Wyobraźmy sobie tylko, jak mógłby dzisiaj wyglądać świat, gdyby wszyscy postępowali w taki sposób. W efekcie rozwiązania ekologiczne nie generują tak dużych kosztów, jeżeli wprowadza się je w sposób mądry i przemyślany. Może za to przynieść wiele korzyści, nie tylko w wymiarze społecznym czy ekologicznym, ale także gospodarczym.
W jaki sposób wspieracie swoich partnerów biznesowych w działaniach na rzecz środowiska?
Jako świetny przykład może posłużyć współpraca CHEP z Animex Foods. Lider branży mięsnej na polskim rynku zastępując tradycyjne palety nośnikami pochodzącymi z poolingu zmniejszył poziom emisji CO2 o ponad 1370 ton w skali roku. Wspólne działanie w zakresie ponownego wykorzystania zasobów przyniosło 1209 uratowanych dojrzałych drzew i blisko 127 ton mniej wyprodukowanych odpadów. To efekty działań w systemie obiegu zamkniętego, a liczby te przedstawiają biznes w zdecydowanie pozytywnym świetle[1] i pokazują, że dla CHEP zrównoważone rozwiązania, to nie są puste slogany, lecz konkretne działania, które są policzalne i przynoszą wymierne korzyści. Współpracując z liderami branży FMCG oraz rynku detalicznego pomagamy nie tylko oszczędzać czas, pieniądze i zasoby, ale również wyznaczamy nowe trendy i podejście w łańcuchu dostaw, w tym te ekologiczne.
Transport ciężarowy odpowiada za jedną czwartą emisji CO2 w Europie. Czy „zielony transport” jest w ogóle możliwy w branży logistycznej?