DHL Parcel stawia na międzynarodowe przesyłki

DHL Parcel dokonał pod Poznaniem jednej z największych w Polsce inwestycji branży kurierskiej, mając na względzie obsługę przesyłek zagranicznych. Konkurencja nie odpuszcza.

Publikacja: 10.12.2023 22:42

DHL Parcel stawia na międzynarodowe przesyłki

DHL Parcel, Międzynarodowe Centrum Logistyczne w Robakowie pod Poznaniem, XI 2023

Foto: DHL Parcel

Kolejnym polem konkurencji między firmami kurierskimi są dostawy przesyłek w ruchu międzynarodowym. Przewiduje się, że dalszy wzrost handlu międzynarodowego e-commerce będzie coraz większy, a sprzedaż na tym rynku w 2030 roku osiągnie nawet 1 bln dol. 

Za prognozami idą spore inwestycje. DHL Parcel Polska uruchomił w podpoznańskim Robakowie Międzynarodowe Centrum Logistyczne o powierzchni 32 tys. m kw. Zainstalowany w nim trzypoziomowy sorter może obsłużyć 45 tys. paczek w godzinę, co pozwala przyjąć do 1200 transportów liniowych dziennie. Jednocześnie może przyjąć i rozładować nawet 44 ciężarówki oraz załadować blisko 300. 

Czytaj więcej

Od poniedziałku zablokowany terminal w Zahony

Zlokalizowane w zachodniej części Polski MCL ułatwi obsługę rosnącego ruchu zagranicznego. Firma realizuje dostawy do 27 krajów na terenie Unii Europejskiej oraz do Wielkiej Brytanii.  – Crossborder jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu, a my konsekwentnie wzmacniamy swoją pozycję w tym obszarze logistyki. W kolejnym etapie planujemy uruchomienie połączeń do krajów Beneluksu, Iberii oraz Skandynawii. Przygotowujemy również rozwiązania dla kierunków południowej Europy. Niezwykle perspektywiczne są także rynki czeski i słowacki. Według raportu „The DHL Online Shopper Report 2022” ponad połowa ankietowanych kupujących za granicą, dokonuje co najmniej jednej transakcji międzynarodowej w miesiącu, a 20% uważa, że ​​w następnym roku będzie kupować w ten sposób więcej – wskazuje CEO DHL Parcel Polska Agnieszka Świerszcz. 

Także prezes DPD Polska Rafał Nawłoka uważa, że popularność międzynarodowych przesyłek szybko rośnie. – Ruch międzynarodowy przesyłek związany jest z siłą naszej waluty względem waluty naszych sąsiadów – zaznacza prezes DPD Polska. – Obserwujemy rosnące ilości paczek kierowane do innych krajów i prym wiodą duzi operatorzy, którzy sprzedają odzież, buty. Widzimy coraz więcej polskich firm i to nie tylko dużych, ale także małych, odzieżowych, meblarskich, oponiarskich, które są aktywne w tym obszarze – wymienia Nawłoka. 

Graczem w tym segmencie chce zostać także InPost, który jako pierwszy partner Allegro obsłuży wysyłki do Czech po polskiej stronie, by po drugiej stronie granicy przekazać logistykę należącemu do Allegro operatorowi WE|DO lub innym zainteresowanym dostawcom. Wszystko w ramach jednego, zarządzanego przez Allegro systemu. Platforma Allegro.cz ma w Czechach ponad 20 000 sprzedawców. Usługa obejmuje przesyłki o maksymalnej wadze 30 kg oraz sumie wymiarów nieprzekraczającej 220 cm (szerokość + wysokość + długość), przy czym długość najdłuższego boku może wynieść maksymalnie 120 cm. 

Czytaj więcej

Nadchodzi fala dużych podwyżek myta związana z naliczaniem kosztów emisji CO2

O ambicjach InPost świadczy także kompletowanie kadry, w tym przejęcie regionalnego dyrektora Amazona w Polsce Mariana Sepesiego. – InPost sięga po byłych „Amazończyków”, więc należy spodziewać się działań mających na celu dalszą ekspansję logistyki wewnętrznej w tym cross border, co wydaje się naturalnym krokiem dla firmy mającej coraz silniejszą pozycję w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii oraz Portugalii – wyjaśnia wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral. 

Kolejnym polem konkurencji między firmami kurierskimi są dostawy przesyłek w ruchu międzynarodowym. Przewiduje się, że dalszy wzrost handlu międzynarodowego e-commerce będzie coraz większy, a sprzedaż na tym rynku w 2030 roku osiągnie nawet 1 bln dol. 

Za prognozami idą spore inwestycje. DHL Parcel Polska uruchomił w podpoznańskim Robakowie Międzynarodowe Centrum Logistyczne o powierzchni 32 tys. m kw. Zainstalowany w nim trzypoziomowy sorter może obsłużyć 45 tys. paczek w godzinę, co pozwala przyjąć do 1200 transportów liniowych dziennie. Jednocześnie może przyjąć i rozładować nawet 44 ciężarówki oraz załadować blisko 300. 

Pozostało 82% artykułu
Produkty i Usługi
Obiecujące dla logistyków rynki południowych sąsiadów
Produkty i Usługi
Wielkie inwestycje kurierów
Produkty i Usługi
W Europie trwa wyścig po miejsca na automaty paczkowe
Produkty i Usługi
Logistyczni specjaliści w blokach startowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Produkty i Usługi
Rynek logistyczny na świecie ponownie rośnie