Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała 20 maja 2019 roku, że unieważniła przetarg na przebudowę pierwszych 22 kilometrów drogi krajowej 18 i dostosowanie jej do parametrów autostrady. GDDKiA podaje, że wpłynęło pięć ofert o wartości od 308,2 do 332,3 mln zł i wszystkie przekroczyły kwotę, jaką dyrekcja przeznaczyła na realizację inwestycji tj. 303,8 mln zł. Ponowne postępowanie GDDKiA planuje ogłosić w pierwszej połowie czerwca br.
Przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą).
W drugiej fazie przebudowana zostanie jezdnia południowa oraz drogi dojazdowe.
Przebudowę całego odcinka Olszyna – Golnice podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
- odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
- odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
- odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) – granica województwa,
- odcinek granica województwa – węzeł Golnice.