Wbrew zapowiedziom, że system będzie działać od początku 2020 roku, nadal brakuje przepisów wykonawczych oraz oficjalnej informacji o zasadach, kosztach, itp., dotyczących funkcjonowania systemu, informuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.
Rosjanie w drugiej połowie roku przeprowadzili pilotaż tranzytowych przewozów towarów objętych rosyjskich embargiem. Takie transporty muszą być wyposażone w elektronicznie nadzorowane plomby.
Ze strony rządowej projekt podlega Ministerstwu Transportu Rosji, które zamówiło system informatyczny w spółce Centrum Rozwoju Cyfrowych Platform. Umowa ważna jest na 10 lat.
Centrum w całości należy do spółki RT-Inwest Transportowe Systemy (RTITS), której udziałowcami są: Igor Rotenberg (syn Arkadija Rotenberga), który ma 23,5 proc., korporacja RT-Inwest (wśród jej udziałowców jest państwowy Rostech), do której należy 50 proc. i dwaj przedsiębiorcy: Andrij Szipiełow (19 proc.) i Anton Zamkow (7,5 proc.). RTITS jest operatorem systemu poboru opłat drogowych Platon.
Czytaj więcej w: Bez przeszkód na wschód