Większe floty w wynajmie

Wynajem staje się coraz popularniejszy. Firmy oferujące wynajem poszukują kapitału.

Publikacja: 20.02.2020 21:56

Większe floty w wynajmie

Foto: logistyka.rp.pl

Europejski Fundusz Leasingowy został strategicznym partnerem Grupy DBK. Umowa inicjująca proces nabycia 70 proc. udziałów w HAMA Polska przez EFL została podpisana 4 lutego 2020 roku.

Suma bilansowa HAMA Polska wynosi prawie 500 milionów złotych, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Hama jest operatorem znaku towarowego DBK Rental; należy do grupy DBK, największego w Polsce dostawcy produktów i usług dla sektora TSL. Działa na polskim rynku od 2007 roku. – Rynek pojazdów ciężarowych jest  dla EFL jednym ze strategicznych segmentów działalności. Dobrze znamy ten rynek i jego potrzeby. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do poszerzenia oferty najmu pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Suma bilansowa Grupy EFL to 12 mld zł, w roku 2019 Grupa sfinansowała aktywa o łącznej sumie ponad 6,4 mld zł. – Wsparcie EFL zapewni nam możliwość długofalowego i stabilnego rozwoju floty DBK Rental oraz wejście w nowe segmenty rynku krajowego – tłumaczy prezes Grupy DBK Ireneusz Sobieski.

DBK Rental zakłada, że inwestor umożliwi zwiększenie floty. – Wynajem staje się coraz popularniejszy, zdarza się, że na tę formę finansowania przechodzą całe floty. Dla przedsiębiorców jest to wybór mobilności, którą zapewnia firma wynajmująca – opisuje dyrektor zarządzający DBK Rental Łukasz Chyliński.

Zwraca uwagę, że w przypadku potencjalnych problemów firmy transportowej i konieczności zakończenia prowadzenia działalności, wynajem łatwiej zakończyć niż leasing. – Negocjacje są zawsze indywidulane, bo sprawa zależy od rodzaju sprzętu i stanu zaawansowania kontraktu. Z grubsza przedsiębiorca płaci odstępne które jest wielokrotnością miesięcznej raty – wyjaśnia Chyliński.

Czytaj więcej w: Zadłużony transport

Zapewnia, że tak rozbudowanej i jednolitej oferty nie mają producenci pojazdów. – Dlatego z naszej propozycji chętnie korzystają przedsiębiorcy – podkreśla dyrektor zarządzający.

Sami importerzy mają zmienne podejście do wynajmu. Wskazują, że wynajem staje się popularny w czasach kryzysu, gdy trudno jest sprzedać pojazd używany.

W Polsce wynajem długoterminowy spopularyzowało Iveco, które stworzyło taką ofertę w 2013 roku. – Miniony rok był bardzo dobrym rokiem dla Działu Wynajmu Scania Polska – zaznacza kierownik działu wynajmu pojazdów Scania Polska Magdalena Dobosz. – Zainteresowanie wynajmem na polskim rynku wciąż rośnie – dodaje kierownik. Wskazuje, że na rynek wchodzi nowe pokolenie kierowców i właścicieli firm transportowych, mające świadomość, że do prowadzenia firmy transportowej i odniesienia sukcesu, posiadanie pojazdu na własność nie zawsze jest konieczne.

Po kapitał sięgają także większe od Hama Polska firmy. W lipcu 2019 roku TIP Trailer Services wykupił od Societe Generale austriacką Pemę. Działa ona od 1976 roku i zarządza flotą liczącą przeszło 19 tys. jednostek.

Europejski Fundusz Leasingowy został strategicznym partnerem Grupy DBK. Umowa inicjująca proces nabycia 70 proc. udziałów w HAMA Polska przez EFL została podpisana 4 lutego 2020 roku.

Suma bilansowa HAMA Polska wynosi prawie 500 milionów złotych, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Hama jest operatorem znaku towarowego DBK Rental; należy do grupy DBK, największego w Polsce dostawcy produktów i usług dla sektora TSL. Działa na polskim rynku od 2007 roku. – Rynek pojazdów ciężarowych jest  dla EFL jednym ze strategicznych segmentów działalności. Dobrze znamy ten rynek i jego potrzeby. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do poszerzenia oferty najmu pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił