Stoi produkcja ciężarówek

Od środy 25 marca Scania zamyka fabryki w Europie.

Publikacja: 18.03.2020 18:29

Stoi produkcja ciężarówek

Foto: Topmoderne Kabinenproduktion bei DAIMLER KAMAZ RUS in Nabereschnyje Tschelny.

Koncern podjął decyzję z uwagi na niedobór komponentów i poważne zakłócenia w łańcuchu logistyki i dostaw w wyniku rozprzestrzeniania się COVID-19 w Europie. – Aby zapewnić naszym klientom możliwość wykonywania transportu, tak istotnego z punktu widzenia społeczeństwa, nasze warsztaty i centra dystrybucji części będą kontynuować działalność – zaznacza prezes i dyrektor generalny Scania Henrik Henriksson.

Scania spodziewa się wznowienia produkcji w ciągu dwóch tygodni. Pracownicy Scania bezpośrednio dotknięci planowanym zamknięciem produkcji, to osoby zatrudnione w zakładach Grupy w Szwecji, Holandii i Francji.

Daimler zwiesił 17 marca na 2 tygodnie produkcję samochodów użytkowych. Wymienił takie same powody jak Scania.

Czytaj więcej w: Apel przewoźników o udrożnienie granic

Od jutra staną linie produkcyjne Dafa w Westerloo (Belgia) a od poniedziałku 23 marca w Leyland (Wielka Brytania). Holenderski zakład przechodzi na krótki dzień pracy. Powodem jest – jak wszędzie – brak części do montażu.

MAN także przechodzi na skrócony czas pracy, a część pracowników biurowych nie przychodzi do pracy.

Zakłady Iveco w Brescii (Eurocargo) i Suzzara (Daily) są zamknięte, ale przygotowują się do wznowienia produkcji. Z kolei fabryka w Madrycie (S-Way i X-Way) pauzuje do końca marca. Ulm (samochody pożarnicze) nadal funkcjonuje.

Renault Trucks zamknął dzisiaj 4 fabryki (Lyon, Bourg-en-Bresse, Blainville-sur-Orne i Limoges). Zarząd stwierdził, że zakłady będą otwarte gdy przeminie kryzys. Volvo Trucks wstrzyma produkcję w fabryce Tuve i Gandawie od 23 marca i planuje ponowne otwarcie po 15 dniach.

Producenci obawiają się, że niewykluczone bankructwa wśród dostawców poważnie utrudnią powtórne uruchomienie produkcji.

Koncern podjął decyzję z uwagi na niedobór komponentów i poważne zakłócenia w łańcuchu logistyki i dostaw w wyniku rozprzestrzeniania się COVID-19 w Europie. – Aby zapewnić naszym klientom możliwość wykonywania transportu, tak istotnego z punktu widzenia społeczeństwa, nasze warsztaty i centra dystrybucji części będą kontynuować działalność – zaznacza prezes i dyrektor generalny Scania Henrik Henriksson.

Scania spodziewa się wznowienia produkcji w ciągu dwóch tygodni. Pracownicy Scania bezpośrednio dotknięci planowanym zamknięciem produkcji, to osoby zatrudnione w zakładach Grupy w Szwecji, Holandii i Francji.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił