Stoi produkcja ciężarówek

Od środy 25 marca Scania zamyka fabryki w Europie.

Publikacja: 18.03.2020 18:29

Stoi produkcja ciężarówek

Foto: Topmoderne Kabinenproduktion bei DAIMLER KAMAZ RUS in Nabereschnyje Tschelny.

Koncern podjął decyzję z uwagi na niedobór komponentów i poważne zakłócenia w łańcuchu logistyki i dostaw w wyniku rozprzestrzeniania się COVID-19 w Europie. – Aby zapewnić naszym klientom możliwość wykonywania transportu, tak istotnego z punktu widzenia społeczeństwa, nasze warsztaty i centra dystrybucji części będą kontynuować działalność – zaznacza prezes i dyrektor generalny Scania Henrik Henriksson.

Scania spodziewa się wznowienia produkcji w ciągu dwóch tygodni. Pracownicy Scania bezpośrednio dotknięci planowanym zamknięciem produkcji, to osoby zatrudnione w zakładach Grupy w Szwecji, Holandii i Francji.

Daimler zwiesił 17 marca na 2 tygodnie produkcję samochodów użytkowych. Wymienił takie same powody jak Scania.

Czytaj więcej w: Apel przewoźników o udrożnienie granic

Od jutra staną linie produkcyjne Dafa w Westerloo (Belgia) a od poniedziałku 23 marca w Leyland (Wielka Brytania). Holenderski zakład przechodzi na krótki dzień pracy. Powodem jest – jak wszędzie – brak części do montażu.

MAN także przechodzi na skrócony czas pracy, a część pracowników biurowych nie przychodzi do pracy.

Zakłady Iveco w Brescii (Eurocargo) i Suzzara (Daily) są zamknięte, ale przygotowują się do wznowienia produkcji. Z kolei fabryka w Madrycie (S-Way i X-Way) pauzuje do końca marca. Ulm (samochody pożarnicze) nadal funkcjonuje.

Renault Trucks zamknął dzisiaj 4 fabryki (Lyon, Bourg-en-Bresse, Blainville-sur-Orne i Limoges). Zarząd stwierdził, że zakłady będą otwarte gdy przeminie kryzys. Volvo Trucks wstrzyma produkcję w fabryce Tuve i Gandawie od 23 marca i planuje ponowne otwarcie po 15 dniach.

Producenci obawiają się, że niewykluczone bankructwa wśród dostawców poważnie utrudnią powtórne uruchomienie produkcji.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach