Pesa rozpoczęła dostawy ostatniej transzy pociągów dla DB Regio

Bydgoski producent taboru uzyskał nową homologację w Niemczech oraz homologację Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej.

Publikacja: 24.04.2020 12:15

Pesa rozpoczęła dostawy ostatniej transzy pociągów dla DB Regio

Foto: logistyka.rp.pl

W piątek 24 kwietnia dwa pierwsze pociągi Link BR 633 wyjechały do Allgau. Region otrzyma wszystkie 26 pojazdów do końca września. Opóźnienie w dostawach jest skutkiem zmian niemieckich przepisów. Pesa musiała zdobyć kolejną homologację. – Mimo trudności będących skutkiem epidemii realizujemy dostawy pojazdów dla DB. Po negocjacjach udało nam się rozwiązać problem braku możliwości przyjazdu do Bydgoszczy komisarzy odbiorczych klientów. Uzgodniliśmy, że odbiory pojazdów będą odbywały się dwuetapowo. Pierwszy etap na terenie Pesa Bydgoszcz, drugi, już przy udziale komisarzy odbiorczych Deutsche Bahn, w bazie DB Regio w Kempten. Zakładamy, że ostatnie Linki dotrą do Niemiec we wrześniu – informuje kierownik kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz Jacek Niedziela.

Czytaj więcej w: Za pół roku wykonany kontrakt z DB

Pesa dostarczyła do Niemiec 46 Linków, które są eksploatowane w Sauerland i Hesji. W zależności od liczby członów mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.

""

logistyka.rp.pl

Polski producent uzyskał także homologację wydaną na podstawie Regulaminu Technicznego TR TS 001/2011 Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. – Oznacza to, że 760M mogą być eksploatowane także poza Białorusią. Możemy oferować te pojazdy klientom w innych krajach – m.in. Rosji, Litwie, Uzbekistanie, Kazachstanie czy Mołdawii – podkreśla dyrektor sprzedaży rynku wschodniego Dariusz Skotnicki.

Czytaj więcej w: W drugim podejściu SKM wybrała Newag

Pierwsze sześcioczłonowe pojazdy 760M dla Kolei Białoruskiej zostały dostarczone do Mińska w 2019 roku. Od grudnia woziły już pasażerów w ramach eksploatacji nadzorowanej. Regularnie obsługują przewozy w klasie biznes na linii Mińsk-Witebsk. Pokonują tę trasę w 3 godziny (bez przystanków pośrednich) lub 3 godziny i 16 minut (zatrzymując się na stacjach w Boguszewsku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie).

Pesa uzyskała 25 homologacji dopuszczających produkowane w Bydgoszczy pociągi do ruchu w 11 krajach. Pociągi Pesa wożą pasażerów m.in we Włoszech, Niemczech, Czechach, Litwie czy Białorusi, a tramwaje w Moskwie, Kijowie, Sofii, węgierskim Szeged i rumuńskim Cluj. W sumie firma dostarczyła zagranicę ponad 330 pojazdów.

Spółka dostarcza tramwaje dla Gdańska, Częstochowy i Sofii, produkuje pojazdy dla Trenitalia i DB, a w najbliższym czasie podpisze umowę na dostawę 16 tramwajów w rumuńskich Jassach. Pesa pracuje też nad pozyskaniem kolejnych kontraktów. W marcu złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę na dostawę 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich.

W piątek 24 kwietnia dwa pierwsze pociągi Link BR 633 wyjechały do Allgau. Region otrzyma wszystkie 26 pojazdów do końca września. Opóźnienie w dostawach jest skutkiem zmian niemieckich przepisów. Pesa musiała zdobyć kolejną homologację. – Mimo trudności będących skutkiem epidemii realizujemy dostawy pojazdów dla DB. Po negocjacjach udało nam się rozwiązać problem braku możliwości przyjazdu do Bydgoszczy komisarzy odbiorczych klientów. Uzgodniliśmy, że odbiory pojazdów będą odbywały się dwuetapowo. Pierwszy etap na terenie Pesa Bydgoszcz, drugi, już przy udziale komisarzy odbiorczych Deutsche Bahn, w bazie DB Regio w Kempten. Zakładamy, że ostatnie Linki dotrą do Niemiec we wrześniu – informuje kierownik kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz Jacek Niedziela.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach