Ciężarówki potknęły się o półprzewodniki

Jeżeli utrzyma się dotychczasowa wielkość rejestracji, importerów ciężarówek czeka bardzo dobry rok.

Publikacja: 07.07.2021 22:54

Ciężarówki potknęły się o półprzewodniki

Foto: Fot. Poczta Polska

W czerwcu urzędy zarejestrowały 2545 ciężarówek o dmc powyżej 3,5 tony. Jest to 60% więcej niż przed rokiem, ale mniej o niemal 11% niż w maju br. Mimo to Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podkreśla, że tegoroczny czerwiec jest trzeci jeśli chodzi o wielkość rejestracji, po czerwcu roku 2019 (zarejestrowano wówczas 3311 sztuk) i 2018 roku (2614). Jednocześnie jest to czwarty wynik miesięczny w tym roku po marcu (3213), kwietniu (3166) i maju (2889).

Powodem malejącej dynamiki rejestracji są trudności produkcyjne, związane z brakami materiałów i podzespołów. Importerzy przyznają, że popyt jest nadal na wysokim poziomie.

Czytaj więcej w: Polscy przewoźnicy dofinansują holenderskich?

Najliczniejsza w zestawieniu kategoria ciągników siodłowych powiększyła się w czerwcu o niemal 78%, segment podwozi ciężarowych o ponad 35% i specjalnych o ponad 11%.

W pierwszym półroczu rejestracje ciężarówek wyniosły 16 068 sztuk, o 97,5% więcej niż rok wcześniej. Jednak w stosunku do 2019 roku jest to o ponad 4% mniej.

Rejestracje najcięższych ciężarówek, o dmc powyżej 16 ton wyniosły w czerwcu 2323 sztuki, o 68% więcej niż rok wcześniej. Ten segment zamknął półrocze 14 854 rejestracjami, co stanowi 106-procentowy wzrost.

Czytaj więcej w: Nadawcy zasypują transport zleceniami

Import używanych samochodów ciężarowych w czerwcu był o blisko 38% większy niż rok wcześniej (2876 ciężarówek), zaś od początku roku sprowadzono 17 533 samochody ciężarowe, o 57,7% więcej niż rok wcześniej.

W rankingu marek w klasie najcięższej przodował DAF (3740 pojazdów), przed Scanią (2759) i Mercedes-Benzem (2456). Na kolejnych miejscach znalazły się MAN, Volvo, Renault Iveco oraz Ford.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach