Turcja wchodzi do Unii z przewozami intermodalnymi

Tureckie spedycje uruchamiają intermodalne połączenia z naszym regionem Europy.

Publikacja: 17.08.2021 12:19

Turcja wchodzi do Unii z przewozami intermodalnymi

Foto: Fot. PKP International

Nadawcy wybierają koleje, aby ominąć korki na granicy bułgarsko-tureckiej. PKP International rozpoczęło 20 czerwca regularne przejazdy z tureckiego portu Halkali do terminalu w Kolinie. Pod koniec sierpnia częstotliwość ma zwiększyć się z jednego do trzech pociągów tygodniowo.

Pierwotnym klientem jest przemysł samochodowy, a Kolin wskazuje, że chodzi o koncern Hyundaia. Rolę spedytora pełni turecki Mars Logistics, który spodziewa się, że do skorzystania z połączenia namówi także przemysł tekstylny i chemiczny.

Czytaj więcej w: Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Spedytor oferuje przewozy w 45-stopowych kontenerach i nadwoziach wymiennych. – Korytarz północ-południe ma duże znaczenie w naszej strategii – przyznaje prezes PKP Cargo International Maciej Walczyk.

Konkurencyjna spedycja CAG Logistics oferuje od maja połączenie terminalu Halkali (europejska część Stambułu) 5 razy w tygodniu i Kosekoy (w Stambule po stronie Azji) 2 razy w tygodniu.

Pociągi docierają do terminala w Brnie, skąd transportem samochodowym ładunki dostarczane są do klientów. Pociąg zabiera do 36 kontenerów 45-stopowych HCPW lub nadwozia wymienne. – Naczep wymiennych nie braliśmy na razie pod uwagę, ponieważ wymagają specjalistycznych wagonów i sprzętu do załadunku – tłumaczy Cansu Karagul z CAG Logistics.

Czytaj więcej w: Turcy nie wpuszczają ciężarówek

Dodaje, że ładunki pochodzą głównie z branży budowlanej, samochodowej, chemicznej, elektronicznej, sprzętu AGD oraz dóbr szybkozbywalnych.

Połączenie także służy do obsługi rynku słowackiego, czeskiego i węgierskiego. Firma przygotowuje się do stworzenia w przyszłym roku pociągu do Austrii i Niemiec oraz planuje uruchomić połączenie między portem Karasu i Sławkowem.

Ekol Logistics oferuje intermodalne połączenie Turcji w Europą poprzez terminal promowo-kolejowy w Trieście. Wykorzystywane są naczepy przystosowane do pionowego przeładunku. Pociągi dojeżdżają pociągiem wahadłowym do Ostrawy, skąd ładunki trafiają do odbiorców. Firma planuje rozbudować połączenia intermodalne w Europie Środkowej.

Czytaj więcej w: Ekol ze wszystkimi rodzajami transportu

Ekol ma ok. 550 mln euro przychodów i ponad 7,7 tys. pracowników, Mars Logistics zatrudnia 1500 osób i zanotował w ub.r. 210 mln euro przychodów, zaś CAG Logistics ma 45 mln euro przychodu i 50 zatrudnionych.

Nadawcy wybierają koleje, aby ominąć korki na granicy bułgarsko-tureckiej. PKP International rozpoczęło 20 czerwca regularne przejazdy z tureckiego portu Halkali do terminalu w Kolinie. Pod koniec sierpnia częstotliwość ma zwiększyć się z jednego do trzech pociągów tygodniowo.

Pierwotnym klientem jest przemysł samochodowy, a Kolin wskazuje, że chodzi o koncern Hyundaia. Rolę spedytora pełni turecki Mars Logistics, który spodziewa się, że do skorzystania z połączenia namówi także przemysł tekstylny i chemiczny.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu