Brytyjscy przewoźnicy drogo zapłacą za bezumowny brexit

Cła na samochody i opony doprowadzą do upadku brytyjskich przewoźników.

Publikacja: 02.11.2020 07:37

Brytyjscy przewoźnicy drogo zapłacą za bezumowny brexit

Foto: Ferry Port at Eastern Docks in Dover, Kent, England at night

Logistics UK, reprezentujący brytyjskie firmy transportu drogowego przewiduje, że bezumowny brexit będzie kosztował przewoźników 240 mln funtów. Dodatkowe koszty wynikają z ceł na ciężarówki (10 proc. wartości) oraz na opony i części zamienne (4 proc. wartości).

Czytaj więcej w: „To będzie jatka” — uważają spedytorzy na Wyspach

Przedsiębiorcy wyliczają, że 70 proc. samochodów ciężarowych jest importowanych z UE, czyli 48,5 tys. ciężarówek stanie się droższych o cło. Do tego dojdą dodatkowe opłaty za opony i części zamienne.

Czytaj więcej w: Magazyny w czasie pandemii

Logistics UK alarmuje, że przedsiębiorcy, których marża wynosi 2 proc. nie udźwigną dodatkowych ciężarów. Grupa przewiduje masowe bankructwa jeśli rząd Wielkiej Brytanii nie porozumie się Brukselą.

Logistics UK sądzi, że w razie bezumownego brexitu i konieczności stosowania taryf WTO zauważalnie wzrosną ceny dóbr codziennego użytku.

Logistics UK, reprezentujący brytyjskie firmy transportu drogowego przewiduje, że bezumowny brexit będzie kosztował przewoźników 240 mln funtów. Dodatkowe koszty wynikają z ceł na ciężarówki (10 proc. wartości) oraz na opony i części zamienne (4 proc. wartości).

Czytaj więcej w: „To będzie jatka” — uważają spedytorzy na Wyspach

Regulacje Ue
Europarlamentarzyści za ostrym ograniczeniem CO2
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Regulacje Ue
Nierealistyczne cele emisji dwutlenku węgla przez ciężarówki
Regulacje Ue
Nowe tachografy obowiązkowe od końca roku
Regulacje Ue
Parlament Europejski poparł złagodzoną wersję Euro VII
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Regulacje Ue
Koniec z oligopolem na rynku kontenerów morskich
Regulacje Ue
Ułatwienia dla producentów aut przy wprowadzaniu normy Euro 7