Brytyjscy przewoźnicy drogo zapłacą za bezumowny brexit

Cła na samochody i opony doprowadzą do upadku brytyjskich przewoźników.

Publikacja: 02.11.2020 07:37

Brytyjscy przewoźnicy drogo zapłacą za bezumowny brexit

Foto: Ferry Port at Eastern Docks in Dover, Kent, England at night

Logistics UK, reprezentujący brytyjskie firmy transportu drogowego przewiduje, że bezumowny brexit będzie kosztował przewoźników 240 mln funtów. Dodatkowe koszty wynikają z ceł na ciężarówki (10 proc. wartości) oraz na opony i części zamienne (4 proc. wartości).

Czytaj więcej w: „To będzie jatka” — uważają spedytorzy na Wyspach

Przedsiębiorcy wyliczają, że 70 proc. samochodów ciężarowych jest importowanych z UE, czyli 48,5 tys. ciężarówek stanie się droższych o cło. Do tego dojdą dodatkowe opłaty za opony i części zamienne.

Czytaj więcej w: Magazyny w czasie pandemii

Logistics UK alarmuje, że przedsiębiorcy, których marża wynosi 2 proc. nie udźwigną dodatkowych ciężarów. Grupa przewiduje masowe bankructwa jeśli rząd Wielkiej Brytanii nie porozumie się Brukselą.

Logistics UK sądzi, że w razie bezumownego brexitu i konieczności stosowania taryf WTO zauważalnie wzrosną ceny dóbr codziennego użytku.

Logistics UK, reprezentujący brytyjskie firmy transportu drogowego przewiduje, że bezumowny brexit będzie kosztował przewoźników 240 mln funtów. Dodatkowe koszty wynikają z ceł na ciężarówki (10 proc. wartości) oraz na opony i części zamienne (4 proc. wartości).

Czytaj więcej w: „To będzie jatka” — uważają spedytorzy na Wyspach

Regulacje Ue
Elektryczne ciężarówki obowiązkowe
Regulacje Ue
Polscy europarlamentarzyści niszczą polskich przewoźników
Regulacje Ue
Producenci ciężarówek przygotowani na Euro VII
Regulacje Ue
Unia Europejska walczy z opóźnieniami płatności
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Regulacje Ue
Spór kolejarzy ze spedytorami o długie zestawy
Regulacje Ue
Spedytorzy: administracyjne ograniczenia szkodzą gospodarce