Ministerstwo Infrastruktury analizuje problematykę tankowania lokomotyw spalinowych, także pod kątem celowości ewentualnej nowelizacji przepisów regulujących te zagadnienia, co spowodowane jest ich niejednolitą interpretacją – przyznaje rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś.
Czytaj więcej
Rosną floty do przewozów gospodarczych w transporcie krajowym, kosztem przewoźników na wynajem. Co ostatni rozwijają się w przewozach międzynarodowych.
Wnosił o to Związek Niezależnych Przewoźników kolejowych. Alarmował niedawno o karach Urzędu Regulacji Energetyki nakładanych na przedsiębiorców branży paliwowej, którzy „wykonują działalność w zakresie paliw ciekłych niezgodnie z przepisami obowiązującego prawa i warunkami udzielonych koncesji”.
Chodziło o tankowanie z autocystern lokomotyw spalinowych na bocznicach. URE uważa, że „niedopuszczalne jest zaopatrywanie zbiorników spalinowych pojazdów szynowych bezpośrednio z cystern drogowych, przeznaczonych do transportu paliw ciekłych” jak zaznaczyła w liście do Rz główna specjalistka Wydziału Mediów Departament Komunikacji Społecznej URE Magdalena Dąbrowska.
MI tłumaczy, że „tankowanie lokomotywy spalinowej poza stacjonarną stacją paliw odbywa się z wykorzystaniem tzw. autocysterny, tj. drogowego pojazdu – cysterny, dopuszczonego do eksploatacji zgodnie z odpowiednimi przepisami, wyposażonego dodatkowo w legalizowany układ pomiarowo-pompowy umożliwiający zatankowanie paliwa z cysterny samochodu do zbiornika paliwa lokomotywy oraz pomiar ilości tankowanego paliwa.”