Pierwsze w Polsce ładowarki dużej mocy dla ciężarówek staną w połowie roku

Zanim UE przyjmie dyrektywę AFIR i zacznie budować ładowarki dużych mocy, Ekoen i Scania już zaczęły przygotowania do budowy takiego urządzenia.

Publikacja: 07.12.2022 19:30

Pierwsze w Polsce ładowarki dużej mocy dla ciężarówek staną w połowie roku

Foto: Ekoenergetyka Polska

Obie firmy podpisały 5 grudnia umowę na realizację pierwszego w Polsce ogólnodostępnego HUBu ładowania e-Trucków z punktami ładowania bardzo wysokiej mocy, dostosowanych do potrzeb transportu ciężarowego.

Czytaj więcej

Pociągi pojadą na wyższe napięcie

Partnerski HUB będzie mieścił się przy jednej z siedzib Scania Polska w sąsiedztwie trasy szybkiego ruchu. Stacja ładowania będzie obsługiwać zarówno pojazdy ciężarowe jak i osobowe. Planowana jest budowa punktów ładowania przygotowanych do ładowania mocą nawet 750kW. Punkt ma ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku, a strony podadzą szczegóły w późniejszym terminie. 

Pierwsi komercyjni klienci już dokonali rejestracji elektrycznych samochodów (marek Volvo i Renault). Reszta marek prowadzi rozmowy z klientami. Np. Mercedes zapewnia, że pierwszej sprzedaży spodziewa się w połowie 2023 roku. 

Wszystkie marki nastawiają się na ofertę samochodów dystrybucyjnych oraz komunalnych. Spółka logistyczna No Limit prowadziła próby elektrycznych ciężarówek na trasie Warszawa – Łódź, łączącej centra logistyczne operatora w obu aglomeracjach. 

Czytaj więcej

Ostre hamowanie w przewozach węgla?

Koncerny samochodowe spodziewają się, że przygotowywane przez Komisję Europejską regulację zmuszą nadawców ładunków i przewoźników do stosowania elektrycznych lub wodorowych ciężarówek. Do zakupu pojazdów z napędem alternatywnym zachęcą podwyżki myta dla ciężarówek napędzanych dieslami. 

W Polsce na początek potrzeba co najmniej kilkaset ogólnodostępnych stacji ładowania dużych mocy dla samochodów ciężarowych. 

Obie firmy podpisały 5 grudnia umowę na realizację pierwszego w Polsce ogólnodostępnego HUBu ładowania e-Trucków z punktami ładowania bardzo wysokiej mocy, dostosowanych do potrzeb transportu ciężarowego.

Partnerski HUB będzie mieścił się przy jednej z siedzib Scania Polska w sąsiedztwie trasy szybkiego ruchu. Stacja ładowania będzie obsługiwać zarówno pojazdy ciężarowe jak i osobowe. Planowana jest budowa punktów ładowania przygotowanych do ładowania mocą nawet 750kW. Punkt ma ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku, a strony podadzą szczegóły w późniejszym terminie. 

Produkty i Usługi
Kogo stać na Q-commerce?
Drogowy
Od nowego roku wyższe stawki myta
Rynek
Czy konsumenci będą musieli obejść się bez mrożonek?
Systemy IT
Pierwszy krok ku logistyce bez papieru
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Rynek
Polska ma najniższe koszty operacyjne logistyki magazynowej
Drogowy
Czy na rynku ciężarówek euforia przerodzi się w panikę?