Obie firmy podpisały 5 grudnia umowę na realizację pierwszego w Polsce ogólnodostępnego HUBu ładowania e-Trucków z punktami ładowania bardzo wysokiej mocy, dostosowanych do potrzeb transportu ciężarowego.
Czytaj więcej
Polskie koleje dużych prędkości pojadą na napięcie 25 kV, zarządcy infrastruktury oraz producenci taboru przygotowują się do jego wprowadzenia.
Partnerski HUB będzie mieścił się przy jednej z siedzib Scania Polska w sąsiedztwie trasy szybkiego ruchu. Stacja ładowania będzie obsługiwać zarówno pojazdy ciężarowe jak i osobowe. Planowana jest budowa punktów ładowania przygotowanych do ładowania mocą nawet 750kW. Punkt ma ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku, a strony podadzą szczegóły w późniejszym terminie.
Pierwsi komercyjni klienci już dokonali rejestracji elektrycznych samochodów (marek Volvo i Renault). Reszta marek prowadzi rozmowy z klientami. Np. Mercedes zapewnia, że pierwszej sprzedaży spodziewa się w połowie 2023 roku.
Wszystkie marki nastawiają się na ofertę samochodów dystrybucyjnych oraz komunalnych. Spółka logistyczna No Limit prowadziła próby elektrycznych ciężarówek na trasie Warszawa – Łódź, łączącej centra logistyczne operatora w obu aglomeracjach.