Od 28 listopada br. maszyniści PKP Cargo odmawiają pracy w nadgodzinach, z uwagi na konfrontacyjną postawę̨ zarządu spółki i odłożenie do stycznia 2023 r. rokowań przez mediatora.
Rozmowy na temat podwyżek wynagrodzeń w PKP Cargo związki zawodowe prowadzą z zarządem od 18 stycznia 2022 roku. Wobec braku porozumienia przekształciły się w spór zbiorowy, który trwa od 1 marca 2022 roku.
Czytaj więcej
Rekordowe stawki transport skroplonego gazu ziemnego i ropy przełożyły się na wyższe wyceny flot. Łączna wartość statków pierwszej dziesiątki państw o najwyższej wycenie flot przekroczyła bilion dol.
Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce oświadczył, że „nie bierze odpowiedzialności za zagrożenie procesów przewozowych, w tym przewozów węgla”.
Związkowcy ostrzegają, że maszyniści wykonują obowiązki wyłącznie w ramach harmonogramów pracy, co jest zgodne z prawem pracy. W komunikacie prasowym ZZM przypomina, że „Duża cześć maszynistów PKP Cargo ma już w tym roku zresztą dwukrotnie przekroczony limit nadgodzin wynikający z Kodeksu pracy (ponad 300 nadgodzin). Pełną odpowiedzialność za taką sytuację ponosi więc zarząd spółki, a nie pracownicy”.