Największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw zwiększyła dostępne finansowanie z 715 mln zł do 1,5 mld zł, podpisując umowy refinansowania z wiodącymi polskimi i zachodnioeuropejskimi instytucjami finansowymi.
Cargounit to spółka portfelowa Funduszu Three Seas Investment Initiative Fund i funkcjonuje na zasadach w pełni komercyjnych. Finansowanie składa się z kredytu terminowego, kredytu Private Placement, kredyt odnawialnego oraz kredytu inwestycyjnego. Finansowanie obejmuje kredyty oparte o formułę Sustainability-Linked Loan zapewnieni środki na zakup lokomotyw wielosystemowych Vectron MS od Siemens Mobility oraz lokomotyw jednosystemowych Gama Marathon od Pesa Bydgoszcz.
Czytaj więcej
Przez opóźnienia Komisji Europejskiej, do wymiany w nowych ciężarówkach może być kilka tysięcy tachografów, wartych nawet 10 mln euro. Część samochodów może nie wyjechać na drogi.
Grupa dziewięciu banków i inwestor instytucjonalny udzielą spółce finansowania: PKO Bank Polski, DWS, ING Bank, Siemens Bank, Bank Pekao, ABN AMRO, Societe Generale, Erste Group Bank AG, La Banque Postale i BOŚ Bank. – Cieszymy się z podpisania nowych umów finansowania ustanawiających platformę finansową, opartą o formułę sustainability-linked, z wiodącymi europejskimi instytucjami finansowymi zaangażowanymi w finansowanie taboru kolejowego. Jest to oznaka zaufania w realizację naszej strategii zbudowanej na programie unowocześnienia floty lokomotyw oraz ambitnych planach rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej – zapewnia prezes zarządu Cargounit Łukasz Boroń.
Poza zwiększeniem dostępu do kapitału, Cargounit podniósł tzw. kowenanty bankowych do poziomu charakterystycznego dla zachodniej konkurencji Cargounit w celu zwiększenia dźwigni finansowej.