W 2023 roku narodowy przewoźnik przewiózł ponad 68 mln pasażerów, o 15 proc. więcej niż w 2022 roku. Jest to najlepszy wynik w historii spółki. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. – Wzrost na poziomie kilkunastu procent rok do roku, to doskonały wynik, biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że udało nam się przełamać nieosiągalną dotąd granicę 60 mln pasażerów – podkreśla prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.
Do dobrego wyniku przyczyniły się akcje promocyjne jak np. oferta Taniej z Bliskimi, z której skorzystało w 2023 roku 10,9 mln osób. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej PKP Intercity, pobranej, przez 1,1 mln użytkowników, spółka sprzedała 2,7 mln biletów.
Czytaj więcej
Płatnicy myta nie zwrócili ponad milion urządzeń pokładowych viaToll, zatem nie otrzymali zwrotu kaucji.
Spółka modernizuje internetowe systemy sprzedaży biletów, w październiku uruchomiła nowy serwis internetowej sprzedaży biletów e-IC 2.0. – Aktualnie 74 proc. sprzedaży biletów dokonuje się za pośrednictwem kanałów online – podkreśla wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Narodowy przewoźnik sprzedaje swoje bilety za pośrednictwem platform takich, jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash, KOLEO a także Jakdojade. Do końca grudnia 2023 roku sprzedanych w kanałach zdalnych partnerów zostało 8,9 mln biletów o wartości ponad 400 mln zł. Spółka posiada także podpisane umowy m.in. z Infobus oraz eTravel, za pośrednictwem których sprzedaż ruszy niebawem.