Z pociągów największego w Polsce kolejowego przewoźnika, spółki Polregio, skorzystało 97,3 mln podróżnych, o 11,6 proc. więcej niż w 2022 roku i o 9,5 proc. więcej niż w 2019 roku. Prezes zarządu Polregio Adam Pawlik wskazuje, że duży wpływ na rosnącą dostępność oferty przewoźnika ma digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika, aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż biletów w kanałach zdalnych w 2023 roku zwiększyła się o niemal 40% w porównaniu do 2022 roku, a od roku 2019 wzrosła ponad trzykrotnie.
Także spółka PKP Intercity modernizuje internetowe systemy sprzedaży biletów, w październiku uruchomiła nowy serwis internetowej sprzedaży biletów e-IC 2.0 i już 74 proc. sprzedaży biletów dokonuje się za pośrednictwem kanałów online.
Czytaj więcej
Wzrasta popyt na przewozy turystyczne, jednak po wywołanym pandemią kryzysie tych przewozów, brakuje autokarów i mechaników.
Październik najlepszym miesiącem
W 2023 roku narodowy przewoźnik przewiózł ponad 68 mln pasażerów, o 15 proc. więcej niż w 2022 roku. W każdym miesiącu 2023 roku do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Ubiegłoroczny wynik był o 38,8 proc. lepszy od zanotowanego w 2019 roku.
Koleje Mazowieckie przewiozły ponad 61,5 mln podróżnych, o 4 proc. więcej niż w 2022 roku. Największą liczbę pasażerów spółka odnotowała w październiku ub.r. (ponad 5,7 mln). Wynik ubiegłoroczny jest jednak mniejszy od uzyskanego w 2019 roku o 1 proc.