PCC Intermodal rozbudował kosztem 38 mln zł (w tym 19 mln zł unijnego dofinansowania) terminal w Brzegu Dolnym, podnosząc zdolności przeładunkowe o 50 proc. do 150 tys. TEU. Wzrost wydajności wynika z zastąpienia dwóch reachstackerów dwoma pół-automatycznymi suwnicami RMG, sterowanymi z budynku. Takie rozwiązanie zapewnia operatorom większy komfort pracy.
Rok wcześniej za podobne pieniądze, PCC Intermodal operator doposażył terminal w Kutnie, podnosząc jego zdolności przeładunkowe do 350 tys. TEU. Kutno ma już 5 suwnic: 3 nad torami i 2 na placu RTG, na gumowych kołach. Obie suwnice RTG i jedna nad torami są półautomatyczne.
Czytaj więcej
W ostatnich latach Polska zainwestowała z unijnych funduszy blisko 200 mld zł w transport. W kolejnej, po 2027 roku, tak dużych pieniędzy już nie dostaniemy.
Terminal w Gliwicach działa na terenie Śląskiego Centrum Logistyki, ma dwie suwnice i może podobnie jak Brzeg Dolny 150 tys. kontenerów. Najmniejszy jest Frankfurt nad Odrą o zdolności przeładunkowej 100 tys. TEU. Depot Kolbuszowa może przeładować 60 tys. TEU.
Inwestuje także Loconi w terminal w Radomsku, a po przejęciu przez nowego właściciela (PSA International) inwestycje zapewne przyspieszą.