Aktualizacja: 23.05.2025 04:23 Publikacja: 23.01.2025 11:31
PKP Intercity
Foto: PKP Intercity
Uchwalony 31 grudnia 2024 roku przez rząd Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 zakłada zapewnienie taboru kolejowego na pierwsze lata funkcjonowania KDP.
Na uruchomienie tzw. poolu taborowego rządowy dokument przewiduje do 2032 roku 1,7 mld zł wkładu spółki CPK. Koncepcja zakłada minimalizację udziału skarbowych papierów wartościowych na rzecz finansowania komercyjnego. – W tym roku przystąpimy do stworzenia spółki wynajmu taboru, poszukamy dla niej partnera i będziemy mieli jasność, ile i jakiego rodzaju taboru będziemy potrzebowali. Zakładamy, że partner będzie finansowy, poszukujący dobrych zwrotów z inwestycji i nie wątpię, że przedsięwzięcie będzie miało zagwarantowany dobry zysk – przekonuje prezes CPK Filip Czernicki.
Hiszpańska lekcja jest przestrogą dla Polski. Czy nasza infrastruktura okaże się odporna na zakłócenia i ataki?
Zarząd ocenia, że restrukturyzacja PKP Cargo zajmie lata. Pytanie, czy konkurencja da spółce tyle czasu.
Po raz piąty „eko aktywiści” zablokowali tory do portu w Rotterdamie, tworząc poważne opóźnienia i zniechęcając...
Producenci taboru kolejowego podsumowali bardzo dobry rok, a przed nimi kolejny, jeszcze lepszy.
Ubiegłe lata były trudne dla kolejowych przewoźników. Malejące potoki ładunków, coraz niższe stawki wpędziły bra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas