Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.10.2025 12:48 Publikacja: 23.01.2025 11:31
PKP Intercity
Foto: PKP Intercity
Uchwalony 31 grudnia 2024 roku przez rząd Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 zakłada zapewnienie taboru kolejowego na pierwsze lata funkcjonowania KDP.
Na uruchomienie tzw. poolu taborowego rządowy dokument przewiduje do 2032 roku 1,7 mld zł wkładu spółki CPK. Koncepcja zakłada minimalizację udziału skarbowych papierów wartościowych na rzecz finansowania komercyjnego. – W tym roku przystąpimy do stworzenia spółki wynajmu taboru, poszukamy dla niej partnera i będziemy mieli jasność, ile i jakiego rodzaju taboru będziemy potrzebowali. Zakładamy, że partner będzie finansowy, poszukujący dobrych zwrotów z inwestycji i nie wątpię, że przedsięwzięcie będzie miało zagwarantowany dobry zysk – przekonuje prezes CPK Filip Czernicki.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Największy w kraju towarowy przewoźnik kolejowy powiększył udziały w rynku, choć pociągi wożą coraz mniej ładunków.
Koleje zdobyły w wakacje nowych pasażerów, ruch aut osobowych na drogach jest nieznacznie mniejszy.
Polskie firmy branży kolejowej budują potencjał techniczny i skutecznie podbijają obce rynki, umacniają się takż...
Walka o wart 7 mld zł kontrakt PKP Intercity na wagony piętrowe trwa. Stadler Polska domaga się unieważnienia of...
Rośnie zainteresowanie przewozami intermodalnymi, ale konkurencja cenowa przewoźników drogowych jest bardzo ostra.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas