Czy pool taborowy CPK to dobry pomysł?

Niedługo zapadnie decyzja o szczegółach funkcjonowania spółki wynajmu taboru dla potrzeb CPK. Pomysł obarczony jest także ryzykiem.

Publikacja: 23.01.2025 11:31

Czy pool taborowy CPK to dobry pomysł?

PKP Intercity

Foto: PKP Intercity

Uchwalony 31 grudnia 2024 roku przez rząd Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 zakłada zapewnienie taboru kolejowego na pierwsze lata funkcjonowania KDP. 

Na uruchomienie tzw. poolu taborowego rządowy dokument przewiduje do 2032 roku 1,7 mld zł wkładu spółki CPK. Koncepcja zakłada minimalizację udziału skarbowych papierów wartościowych na rzecz finansowania komercyjnego. – W tym roku przystąpimy do stworzenia spółki wynajmu taboru, poszukamy dla niej partnera i będziemy mieli jasność, ile i jakiego rodzaju taboru będziemy potrzebowali. Zakładamy, że partner będzie finansowy, poszukujący dobrych zwrotów z inwestycji i nie wątpię, że przedsięwzięcie będzie miało zagwarantowany dobry zysk – przekonuje prezes CPK Filip Czernicki.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Szynowy
Malepszak: CPK nie może być porażką ekonomiczną i społeczną
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Szynowy
Aglomeracyjny sukces kolei
Szynowy
Więcej kontenerów i mniej węgla w PKP Cargo
Szynowy
Pesa wprowadza nową generację lokomotyw elektrycznych
Szynowy
Remonty DB: duże pieniądze, ale trudne do sięgnięcia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama