Czy pool taborowy CPK to dobry pomysł?

Niedługo zapadnie decyzja o szczegółach funkcjonowania spółki wynajmu taboru dla potrzeb CPK. Pomysł obarczony jest także ryzykiem.

Publikacja: 23.01.2025 11:31

Czy pool taborowy CPK to dobry pomysł?

PKP Intercity

Foto: PKP Intercity

Uchwalony 31 grudnia 2024 roku przez rząd Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 zakłada zapewnienie taboru kolejowego na pierwsze lata funkcjonowania KDP. 

Na uruchomienie tzw. poolu taborowego rządowy dokument przewiduje do 2032 roku 1,7 mld zł wkładu spółki CPK. Koncepcja zakłada minimalizację udziału skarbowych papierów wartościowych na rzecz finansowania komercyjnego. – W tym roku przystąpimy do stworzenia spółki wynajmu taboru, poszukamy dla niej partnera i będziemy mieli jasność, ile i jakiego rodzaju taboru będziemy potrzebowali. Zakładamy, że partner będzie finansowy, poszukujący dobrych zwrotów z inwestycji i nie wątpię, że przedsięwzięcie będzie miało zagwarantowany dobry zysk – przekonuje prezes CPK Filip Czernicki.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Szynowy
Pomimo malejących przewozów kolejowych rosną nakłady na pociągi i lokomotywy
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Szynowy
Dolny Śląsk wyda 300 mln zł na nowe pociągi
Szynowy
Intermodalne bankructwo
Szynowy
Europa wyda miliardy na cyfrowe sterowanie ruchem kolejowym
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Szynowy
Regionalne sprintery dowiozą pasażerów do CPK
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście