Intermodalne bankructwo

Malejące ceny usług i brak ładunków doprowadziły do pierwszej w Polsce upadłości w transporcie intermodalnym.

Publikacja: 25.03.2025 08:06

Intermodalne bankructwo

Foto: Locotranssped

Na lutowej liście bankrutów drugą firmą pod względem wielkości długu była poznańska firma transporotowa Locotranssped, podliczyła wywiadownia MGBI. Spółka o kapitale zakładowym 25 tys. zł miała sumę zobowiązań sięgającą 84,7 mln zł. 

Założona w 2011 roku rodzinna firma oferowała serwis drogowy oraz intermodalny w 28 krajach europejskich. W 2018 roku firma obsłużyła 30 tys. zleceń spedycyjnych. Pod koniec roku 2022 roku uruchomiła obsługiwane przez własne wagony połączenie kolejowe z Łodzi do Rotterdamu, skracając czas przewozu do 22 godzin. Połączenie kolejowe stanowiło część usługi transportowej typu „door-to-door” świadczonej na trasach z Polski do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii i Portugalii. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Szynowy
Stanęły pociągi i nic nie działa!
Szynowy
Narodowy przewoźnik towarowy z potężną stratą
Szynowy
Blokady pociągów przez „Zielonych” kosztują 150 tys. euro za godzinę
Szynowy
Doskonały rok przed producentami taboru kolejowego
Szynowy
Pesymizm w branży kolejowej
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem