Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.07.2025 02:48 Publikacja: 10.04.2025 07:49
Mat. Prasowe
Foto: Mat. Prasowe
Rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami polityków oraz środowiska kolejowego, a tendencją systematycznego wzrostu wielkości przewozów transportem drogowym w stosunku do kolei jest zbyt duży. Potrzebna jest bezwzględna korekta regulacji funkcjonowania transportu lądowego, przede wszystkim w celu wyrównania warunków funkcjonowania przewoźników kolejowych i drogowych, piszą dr Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej oraz prof. Stefan Akira Jarecki, Politechnika Warszawska, w raporcie Fundacji ProKolej „Towary na tory”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przewoźnicy kolejowi poszukują uniwersalnych lokomotyw, najlepiej wielosystemowych lub z modułami dojazdowymi.
Czy polskie firmy sięgną po pieniądze Deutsche Bahn czy raczej Deutsche Bahn sięgnie po polskie ręce do pracy?
Zaczyna się robić gęsto od podmiotów przygotowujących się do obsługi kolejowego ruchu między Unią Europejską i U...
Premier obiecał na kolej 180 mld zł, a firmy budowlane domagają się stabilnego finansowania budowy żelaznych szl...
Rząd przygotowuje się do odbudowy Ukrainy i do 2028 roku rozbuduje Euroterminal Sławków. Jednak wcześniej poda k...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas