Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejarze domagają się wsparcia w konkurencji z przewozami samochodowymi

Od lat pociągi są wolniejsze i mniej punktualne do samochodów, stąd transport kolejowy przegrywa z drogowym. Tendencję mogą odwrócić inwestycje w terminale i tabor, uważają przedstawiciele kolei.

Publikacja: 10.04.2025 07:49

Kolejarze domagają się wsparcia w konkurencji z przewozami samochodowymi

Mat. Prasowe

Foto: Mat. Prasowe

Rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami polityków oraz środowiska kolejowego, a tendencją systematycznego wzrostu wielkości przewozów transportem drogowym w stosunku do kolei jest zbyt duży. Potrzebna jest bezwzględna korekta regulacji funkcjonowania transportu lądowego, przede wszystkim w celu wyrównania warunków funkcjonowania przewoźników kolejowych i drogowych, piszą dr Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej oraz prof. Stefan Akira Jarecki, Politechnika Warszawska, w raporcie Fundacji ProKolej „Towary na tory”. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Szynowy
CPK sięga po kapitały komercyjne na zakup pociągów
Szynowy
Europejski rynek producentów taboru kolejowego potrzebuje konsolidacji
Szynowy
Dobry sierpień dla PKP Cargo, słaby dla rynku
Szynowy
Na kolejach ruch rośnie, na drogach stabilnie
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Szynowy
Polscy producenci: od sterowników po sterowanie kolejowe
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama