Słoneczna energia dla Deutsche Bahn

Deutsche Bahn (DB) ma zamiar całkowicie zrezygnować z elektryczności z paliw kopalnianych w roku 2038.

Publikacja: 23.11.2020 07:32

Słoneczna energia dla Deutsche Bahn

Foto: logistyka.rp.pl

To jest ten sam rok w którym Niemcy ostatecznie zamkną wszystkie swoje kopalnie. Deutsche Bahn tradycyjnie zawiera długoterminowe umowy z elektrowniami, które często przez dziesięciolecia dostarczają jej prąd. Tak jest także w przypadku kontrowersyjnej nowej elektrociepłowni Datteln 4, która należy do firmy Uniper.

Czytaj więcej w: Hesja wybrała wodorowe pociągi

W miksie elektrycznym niemieckich kolei jest 61% z OZE. Do 2030 wkład ten ma wzrosnąć do 80%. W 2038 roku DB zakończy dostawy prądu z paliw kopalnianych. Do 2038 roku  zostało jednak 18 lat w których koncern stara się o stopniowy wzrost wkładu OZE.

Czytaj więcej w: Hybrydowe pociągi dla Kolei Dolnośląskich

Prezes koncernu Richard Lutz ogłosił, że w 2021 roku podpisane zostaną trzy duże umowy z producentami prądu z OZE. Łącznie producenci dostarczą 780 GWh energii elektrycznej. – To największy zielony pakiet kolejowy w historii DB i kolejny kamień milowy na drodze do zupełnie zielonej kolei. Bierzemy na siebie odpowiedzialność, a transport przyjazny dla klimatu staje się bardziej ekologiczny i bardziej atrakcyjny. Nowe umowy stanowią 8%  energii OZE na nadchodzące lata. Oznacza to również, że oszczędzamy 600 tysięcy ton emisji CO2 rocznie – policzył prezes DB.

Czytaj więcej w: Europa testuje pociągi wodorowe

Jednym z producentów prądu z OZE, a w tym przypadku konkretnie z fotowoltaiki jest firma  Enerparc. Dysponuje ona dużymi instalacjami fotowoltaicznymi na północy kraju (na zdjęciu). Natomiast na południu Niemiec koleje zakupią energię z hydroelektrowni Egglfing-Obernberg am Inn, przy granicy z Austrią. DB podpisała pięcioletnią umowę, na mocy której od 2023 roku elektrownia wodna będzie dostarczać 440 GWh rocznie. Trzeci, tym razem piętnastoletni kontrakt zawarto z RWE, jednym z największych koncernów energetycznych w Niemczech, który sprzeda kolejom prąd ze swoich morskich farm wiatrowych.

To jest ten sam rok w którym Niemcy ostatecznie zamkną wszystkie swoje kopalnie. Deutsche Bahn tradycyjnie zawiera długoterminowe umowy z elektrowniami, które często przez dziesięciolecia dostarczają jej prąd. Tak jest także w przypadku kontrowersyjnej nowej elektrociepłowni Datteln 4, która należy do firmy Uniper.

Czytaj więcej w: Hesja wybrała wodorowe pociągi

Pozostało 80% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności