Słoneczna energia dla Deutsche Bahn

Deutsche Bahn (DB) ma zamiar całkowicie zrezygnować z elektryczności z paliw kopalnianych w roku 2038.

To jest ten sam rok w którym Niemcy ostatecznie zamkną wszystkie swoje kopalnie. Deutsche Bahn tradycyjnie zawiera długoterminowe umowy z elektrowniami, które często przez dziesięciolecia dostarczają jej prąd. Tak jest także w przypadku kontrowersyjnej nowej elektrociepłowni Datteln 4, która należy do firmy Uniper.

Czytaj więcej w: Hesja wybrała wodorowe pociągi

W miksie elektrycznym niemieckich kolei jest 61% z OZE. Do 2030 wkład ten ma wzrosnąć do 80%. W 2038 roku DB zakończy dostawy prądu z paliw kopalnianych. Do 2038 roku  zostało jednak 18 lat w których koncern stara się o stopniowy wzrost wkładu OZE.

Czytaj więcej w: Hybrydowe pociągi dla Kolei Dolnośląskich

Prezes koncernu Richard Lutz ogłosił, że w 2021 roku podpisane zostaną trzy duże umowy z producentami prądu z OZE. Łącznie producenci dostarczą 780 GWh energii elektrycznej. – To największy zielony pakiet kolejowy w historii DB i kolejny kamień milowy na drodze do zupełnie zielonej kolei. Bierzemy na siebie odpowiedzialność, a transport przyjazny dla klimatu staje się bardziej ekologiczny i bardziej atrakcyjny. Nowe umowy stanowią 8%  energii OZE na nadchodzące lata. Oznacza to również, że oszczędzamy 600 tysięcy ton emisji CO2 rocznie – policzył prezes DB.

Czytaj więcej w: Europa testuje pociągi wodorowe

Jednym z producentów prądu z OZE, a w tym przypadku konkretnie z fotowoltaiki jest firma  Enerparc. Dysponuje ona dużymi instalacjami fotowoltaicznymi na północy kraju (na zdjęciu). Natomiast na południu Niemiec koleje zakupią energię z hydroelektrowni Egglfing-Obernberg am Inn, przy granicy z Austrią. DB podpisała pięcioletnią umowę, na mocy której od 2023 roku elektrownia wodna będzie dostarczać 440 GWh rocznie. Trzeci, tym razem piętnastoletni kontrakt zawarto z RWE, jednym z największych koncernów energetycznych w Niemczech, który sprzeda kolejom prąd ze swoich morskich farm wiatrowych.

Mogą Ci się również spodobać

Przewoźnicy powinni wprowadzić dodatki za opóźnienia na brytyjskiej granicy

Londyn daje branży spedycyjnej pół roku na opanowanie formalności importowych. Kontrole ruszą od stycznia ...

Magazyny dla kurierów

Lawinowy wzrost popytu na przesyłki kurierskie sprawił, że branże KEP stała się wiodącym klientem ...

Potężny przetarg Poczty Polskiej

Największy pracodawca w kraju ogłosił przetarg na kilka milionów środków ochrony osobistej dla pracowników. ...

Ciężarówką do Włoch bez przeszkód

Transport samochodowy wjeżdża do Włoch bez przeszkód. Kierowcy muszą zachować zasady higieny. Dla powstrzymania ...

Kontroli ciężarówek więcej i szybsze

Inspekcja kontroluje więcej samochodów i ma wydajniejsze narzędzia. Od 7 listopada 2019 roku liczba kontroli ...

Ministrowie Polski i Litwy o transporcie w czasie kryzysu politycznego na Białorusi

Ministrowie omówili wpływ kryzysu polityczne na Białorusi na transport i wizytowali budowy dróg i ...