Słoneczna energia dla Deutsche Bahn

Deutsche Bahn (DB) ma zamiar całkowicie zrezygnować z elektryczności z paliw kopalnianych w roku 2038.

To jest ten sam rok w którym Niemcy ostatecznie zamkną wszystkie swoje kopalnie. Deutsche Bahn tradycyjnie zawiera długoterminowe umowy z elektrowniami, które często przez dziesięciolecia dostarczają jej prąd. Tak jest także w przypadku kontrowersyjnej nowej elektrociepłowni Datteln 4, która należy do firmy Uniper.

Czytaj więcej w: Hesja wybrała wodorowe pociągi

W miksie elektrycznym niemieckich kolei jest 61% z OZE. Do 2030 wkład ten ma wzrosnąć do 80%. W 2038 roku DB zakończy dostawy prądu z paliw kopalnianych. Do 2038 roku  zostało jednak 18 lat w których koncern stara się o stopniowy wzrost wkładu OZE.

Czytaj więcej w: Hybrydowe pociągi dla Kolei Dolnośląskich

Prezes koncernu Richard Lutz ogłosił, że w 2021 roku podpisane zostaną trzy duże umowy z producentami prądu z OZE. Łącznie producenci dostarczą 780 GWh energii elektrycznej. – To największy zielony pakiet kolejowy w historii DB i kolejny kamień milowy na drodze do zupełnie zielonej kolei. Bierzemy na siebie odpowiedzialność, a transport przyjazny dla klimatu staje się bardziej ekologiczny i bardziej atrakcyjny. Nowe umowy stanowią 8%  energii OZE na nadchodzące lata. Oznacza to również, że oszczędzamy 600 tysięcy ton emisji CO2 rocznie – policzył prezes DB.

Czytaj więcej w: Europa testuje pociągi wodorowe

Jednym z producentów prądu z OZE, a w tym przypadku konkretnie z fotowoltaiki jest firma  Enerparc. Dysponuje ona dużymi instalacjami fotowoltaicznymi na północy kraju (na zdjęciu). Natomiast na południu Niemiec koleje zakupią energię z hydroelektrowni Egglfing-Obernberg am Inn, przy granicy z Austrią. DB podpisała pięcioletnią umowę, na mocy której od 2023 roku elektrownia wodna będzie dostarczać 440 GWh rocznie. Trzeci, tym razem piętnastoletni kontrakt zawarto z RWE, jednym z największych koncernów energetycznych w Niemczech, który sprzeda kolejom prąd ze swoich morskich farm wiatrowych.

Mogą Ci się również spodobać

Belgijska Poczta obsługuje e-handel pod Pruszkowem

Konkurent Amazona oferuje usługi fulfilmentu z magazynu pod Pruszkowem. Należąca do Belgijskiej Poczty spółka ...

Przewoźnicy ze wschodu przenoszą się do Polski

Konkurenci zza wschodniej granicy wchodzą na polski rynek. Kilkadziesiąt firm międzynarodowego transportu drogowego z ...

Z motoryzacji do medycyny

Dostawcy przemysłu samochodowego szukają nowych rynków. Spowodowane pandemią wielotygodniowe przestoje producentów samochodów postawiły w ...

Łódź to idealny punkt przeładunkowy, z którego korzysta wielu przedsiębiorców

W rejonie Łodzi znajdują się centralne sortownie większości firm kurierskich. Kolejne dwie realizują nowe ...

Fracht lotniczy w Polsce potrzebuje zaangażowania eksporterów

Udział Polski w unijnej strukturze frachtu lotniczego jest niemal niezauważalny, choć nasza przestrzeń powietrzna ...

W Niemczech zagraniczni przewoźnicy radzą sobie lepiej

Niemiecki urząd ds. ruchu oraz infrastruktury cyfrowej BAG podsumował sytuację w branży transportowej w ...